اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فناوری اطلاعات دادگستری خراسان‌رضوی:

موج سوم اطلاعات باید در راستای هموارسازی تولیدات ملی باشد

خبرگزاری فارس: معاون فناوری اطلاعات دادگستری خراسان‌رضوی گفت: موج سوم اطلاعات باید در راستای هموارسازی تولید ملی باشد.

موج سوم اطلاعات باید در راستای هموارسازی تولیدات ملی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی ثابتی بایگی صبح امروز در جمع خبرنگاران در مشهد اظهار کرد: زمانی که کشور در راستای تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ملی حرکت می‌کند، در بعد نیروی انسانی نیز از پائین‌ترین بخش آن یعنی کارگران تا بالاترین سطوح تخصصی و بخش اختراعات و اکتشافات باید در این بحث مورد توجه قرار گیرند.

ثابتی بایگی در ادامه با تاکید بر اینکه ساخت دانشنامه امام حسین(ع) در راستای تحقق شعار ملی است، گفت: در عصر اطلاعات و موج سومی که در آن قرار داریم دانشمندان و فرهیختگان باید از آن در راستای تحقق تولیدات ملی استفاده کنند.

وی از نوآوری، تحقیقات و پژوهش به ‌عنوان ابعاد دیگری از تولید ملی نام برد و ادامه داد: بعد دیگر نیاز به نوآوری، تحقیقات و پژوهش است که تمام ابعاد پژوهش و تحقیقات در کشور با موضوع تولید ملی جهت‌دار می‌شود.

ثابتی بایگی ادامه داد: مقالات علمی، کتاب‌هایی که توسط دانشگاهیان نوشته می‌شود و حتی اختراعات و نوآوری‌ها و فناوری‌ها و ثبت اختراعات در سایه تولید ملی معنادار می‌شود و دانشنامه امام حسین(ع) نیز از این نوع ابتکارات به‌شمار می‌رود.

معاون فناوری اطلاعات دادگستری خراسان‌رضوی با اشاره به تکنولوژی بالای دانشنامه امام حسین(ع)، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین موضوع در تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، دانش فنی جامعه است که دانشگاهیان در مراکز دانشگاهی و مراکز رشد و مراکز تحقیقاتی و همچنین بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس می‌توانند در تحقق آن نقش داشته و این امر را تحقق بخشند.

ثابتی بایگی عنوان کرد: آنچه پرداختن به این دانشنامه را با وجود آثار فراوان دیگر در این باره ضرورى مى‌سازد، جایگاه امام حسین (ع) و حادثه عاشورا در فرهنگ شیعه، ظرفیت گسترده حادثه عاشورا و امام حسین (ع) براى بهره‌ورى در مسیر کمال انسانى، گسترش خرافات و سو‌ء استفاده‌ها از حادثه عاشورا، مغفول ماندن بخش‌هاى دیگر زندگانى امام حسین (ع) و غلبه نگاه تجزیه‌اى به زندگانى امام حسین(ع) است.

انتهای پیام/70001/ل/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول