اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف ترویج امر به معروف و نهی از منکر

236 زندانی در تویسرکان مهارت صنعت چوب را آموختند

خبرگزاری فارس: رئیس دادگستری شهرستان تویسرکان گفت: با هدف ترویج امر به معروف و نهی از منکر، 236 زندانی با گذراندن دوره آموزشی در زندان تویسرکان مهارت‌های صنعت چوب را آموختند.

236 زندانی در تویسرکان مهارت صنعت چوب را آموختند

به گزارش خبرگزاری فارس در تویسرکان، مرتضی بهمنی‌فتاح پیش از ظهر امروز در همایش امر به معروف و نهی از منکر در مجتمع فرهنگی هنری فردوسی شهرستان در جمع فعالان امر به معروف و نهی از منکر، ضمن تسلیت شهادت امام حسین (ع) و یارانش، با تأکید بر شناخت ابعاد قیام امام حسین (ع)، اظهار کرد: احیای امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهم‌ترین ابعاد و پیام‌های عاشورای حسینی است که باید این مهم به عنوان فلسفه و پیام قیام کربلا مورد توجه مبلغان مذهبی و همه مردم قرار گیرد.

وی با بیان اینکه هفته اول ماه محرم به عنوان هفته امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است، خاطرنشان کرد: این هفته فرصت بسیار مناسبی برای اشاعه و نهادینه‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است و باید از این زمان به بهترین شکل بهره‌برداری شود.

رئیس دادگستری شهرستان تویسرکان فرهنگسازی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر در اجتماع را یکی از مؤلفه‌های ضروری در اجرایی شدن این موضوع دانست و افزود: تقدم و اولویت جاری‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تمام لایه‌های زندگی آحاد مردم، بسترساز ترویج نیکی‌ و فضیلت‌ها و کاهش منکر و ناهنجاری‌ها در سطح جامعه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فریضه امر به معروف و نهی از منکر در اجرای مرحله تذکر لسانی مورد تأکید مقام معظم رهبری و وظیفه عموم مسلمانان است، ابراز داشت: این مهم به گروه خاصی اختصاص ندارد، بلکه اقشار مختلف مردم، ائمه جماعات، نمازگزاران و فعالان مساجد موظفند در حد توان خود برای رشد و پیشرفت همه‌جانبه بر اساس احکام الهی و قانونمند بر اجرای این ارزش اهتمام داشته باشند.

بهمنی‌فتاح با بیان اینکه اقتدار ملی و امنیت اجتماعی در راستای حاکم‌سازی فضیلت‌ها و ارزش‌های دین مبین اسلام صورت می‌گیرد تصریح کرد: دادگستری شهرستان تویسرکان با تلاش همه عوامل در کنار اجرای قوانین و مقرارت در راستای جریان‌سازی فرایض الهی از جمله امر به معروف و نهی از منکر فعالیت‌های قابل توجهی داشته است.

وی با بیان اینکه احیای نهادهای قانونی تعلیق تعقیب، آزادی مشروط و تعلیق اجرای مجازات از برنامه‌های دادگستری در راستای اشاعه امر به معروف و نهی از منکر در حال اجراست، تصریح کرد: در این قانون با بخشیدن یا معلق ساختن، تعلیق یا اجرای تمام و یا بخشی از مجازات به متهم فرصت داده می‌شود که با عدم ارتکاب هر گونه جرم یا تخلفی در بازه زمانی یک تا هفت سال با بازپروری و اصلاح خود به کانون گرم خانواده و اجتماع برگردد.

رئیس دادگستری شهرستان تویسرکان افزود: برخورد قاطع با مجرمان مواد مخدر، سارقان، اخلا‌ل‌گران نظم عمومی و زنان بزهکار که خود یکی از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است در راستای سلامت شهرستان اجرا می‌‌شود.

وی از ایجاد کارگاه‌های مبل و منبت و صدور گواهی پایان دوره در این خصوص برای زندانیان خبر داد و یادآور شد: با هدف جاری‌سازی معروف و ترک منکر 236 نفر از زندانیان تویسرکان با گذراندن دوره‌های آموزشی به مهارتی‌های صنعت چوب مجهز شدند.

بهمنی‌فتاح ضمن تقدیر از همکاری و تلاش اداره فنی و حرفه‌ای شهرستان با دادگستری، متذکر شد: تعداد افراد فوق در پروسه سه ساله از اوایل تابستان سال 88 تا پایان شهریور امسال با ایجاد فرصت آموزش مهارت برای زندانیان که شامل رأی ‌باز بودند در کارگاه شرکت کردند.

رئیس دادگستری شهرستان تویسرکان گفت: برگزاری مسابقه انشاء‌نویسی با موضوع‌های «روزی که برگردی» و «از پدرتان چه خواسته‌ای دارید» از برنامه‌های فرهنگی اجرای برای خانواده‌‌های زندانیان است.

انتهای پیام/89010/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول