اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری لالی خبر داد

5 سال حبس برای فروشندگان سکه‌های تقلبی در لالی

خبرگزاری فارس: رئیس دادگستری لالی از محکومیت فروشنده‌های سکه تقلبی در این شهرستان به تحمل پنج سال حبس خبر داد.

5 سال حبس برای فروشندگان سکه‌های تقلبی در لالی

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی دادگستری شهرستان لالی، مسعود پیرداده اظهار داشت: با همکاری دادسرای شهرستان اهواز دو نفر از اعضای باند فروش سکه‌های تقلبی دستگیر و محاکمه شدند.

وی در خصوص رأی صادره گفت: متهمان پس از محاکمه در شعبه اول دادگاه عمومی شهرستان لالی، به پنج سال حبس و پرداخت 80 میلیون ریال جزای نقدی و رد مال، محکوم شدند.

پیرداده با اعلام هشدار در خصوص موارد مشابهی که در این شهرستان و شهرهای اطراف به وقوع می‌پیوندد، افزود: کلاهبرداران با برقراری تماس با افرادی از نقاط مختلف کشور، افراد ساده لوح را شناسایی و با آنان طرح دوستی می‌ریزند.

وی ادامه داد: سپس کلاهبرداران با جلب اعتماد دیگران در خصوص کشف سکه‌های تاریخی، این افراد را ترغیب به معامله می‌کنند و هنگام انجام معامله، اموال، اسناد و اوراق آنان را به سرقت می‌برند.

پیرداده تصریح کرد: از شگردهای کلاهبرداران این است که یک نفر از میان خود را به عنوان چوپان ساده لوح و عامی معرفی کرده و عنوان می‌کنند که این فرد یک گنج یا مجسمه و یا کوزه سفالی پر از طلا را پیدا کرده است و ما می‌توانیم آن را به قیمت نازل از او خریداری کنیم، سپس یک نمونه سکه اصلی را به خریدار نشان می‌دهند تا با ارائه به طلافروشان قیمت آن مشخص شود.

وی افزود: رویه کلاهبرداران این است که در صورت پیگیری شاکی، رضایت او را با پرداخت مقداری از اموال جلب می‌کنند و در صورت دستگیر نشدن متواری می‌شوند.

پیرداده گفت: فریب خوردگان نیز در این گونه موضوعات بی‌تقصیر نیستند چرا که می‌خواهند ره صد ساله را یک‌شب طی کنند.

انتهای پیام/2247/و/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول