اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود کلنگ‌زنی

احداث پزشکی قانونی عنبرآباد عملی نشد

خبرگزاری فارس: رئیس دادگستری شهرستان عنبرآباد گفت: برای احداث اداره پزشکی قانونی و سردخانه شهرستان عنبرآباد زمینی اختصاص داده شده و کلنگ آن نیز زده شد، اما تاکنون هیج اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

احداث پزشکی قانونی عنبرآباد عملی نشد

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، رمضان حقانی‌فر در نشست بررسی مشکلات پزشکی قانونی شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در این شهرستان اظهار داشت: شهرستان عنبرآباد فاقد اداره پزشکی قانونی است که مشکلات زیادی برای مردم و دستگاه قضایی این منطقه فراهم آورده است.

وی افزود: با ابراز تأسف بسیاری از کسانی که در شهرستان عنبرآباد مورد ظلم قرار گرفته‌ و حق آن‌ها ضایع شده است، به دلیل مسافت طولانی و هزینه‌های زیاد برای مراجعه به اداره پزشکی قانونی شهرستان جیرفت از حق خود می‌گذرند که این امر خود نیز تبعاتی را به دنبال دارد.

حقانی‌فر تصریح کرد: حدود یک تا دو بار به صورت مقطعی پزشک معاضدتی در شهرستان مستقر شد، اما این امر ادامه پیدا نکرد به همین دلیل می‌طلبد تا زمان احداث ساختمان اداری پزشکی قانونی به صورت موقت پزشک معاضدتی در این شهرستان مستقر شود.

وی ابراز داشت: برای احداث این اداره و سردخانه شهرستان عنبرآباد زمینی اختصاص داده شد و کلنگ آن نیز زده شد، اما تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان عنبرآباد نیز در این جلسه اظهار داشت: علاوه بر مشکلات مطرح شده با توجه به اینکه بحث تکریم ارباب رجوع منشا دینی و الهی دارد به دلیل نبود اداره پزشکی قانونی این مهم رعایت نمی‌شود.

احمدعلی انجم‌روز وجود اختلاف و ضرب و جرح را امری طبیعی ذکر و عنوان کرد: با توجه به این مسئله مردم شهرستان عنبرآباد با وجود هزینه‌های زیاد باید مسافت طولانی را پشت سر بگذارند و به اداره پزشکی قانونی شهرستان جیرفت مراجعه کنند.

وی اذعان داشت: اما قرار گرفتن این اداره با فضای فیزیکی نامناسب در پرترافیک‌ترین نقطه شهر با تکریم ارباب رجوع کاملا مغایرت و تبعاتی نیز به همراه دارد.

انجم‌روز با ابراز تأسف از عدم وجود پزشک زن در اداره پزشکی قانونی شهرستان جیرفت بیان داشت: عرق دینی و مذهبی مردم منطقه وسیع جنوب کرمان به آن‌ها اجازه حضور نزد پزشک مرد را نمی‌دهد که بر اثر این معضل بزرگ ناحقی‌های زیادی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/80001/ب/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول