اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی:

دستگیرشدگان بعد از زلزله به دنبال حوادثی همانند 85 تبریز بودند

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی با اشاره به 29 دستگیر شده در رابطه با زلزله اهر و ورزقان گفت: این افراد از شهرستان‌ها و استان‌های مختلف به دنبال آن بودند که در تبریز حوادثی مانند سال 85 را به وجود آورند.

دستگیرشدگان بعد از زلزله به دنبال حوادثی همانند 85 تبریز بودند

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، حجت‌الاسلام والمسلمین شریفی صبح امروز در مراسم معارفه مسعود لعلی‌سراب به عنوان رئیس جدید حوزه قضایی مهربان به استقلال قوا در جمهوری اسلامی ایران اشاره و اظهار کرد: در جلسه اخیر شورای رؤسای کل دادگستری و دادستان‌های مراکز استان سراسر کشور، رئیس قوه قضائیه فرمودند همه رؤسای کل دادگستری‌ها باید فضای کشور را ملاحظه، اما به صورت مستقل عمل کنند.

وی افزود: رئیس قوه قضائیه تاکید کردند که فضاسازی‌های رسانه‌ای و غیررسانه‌ای موجب نشود که ما از مسیر عدالت منحرف شویم و باید رأیی را که عادلانه می‌بینیم، صادر و اجرا کنیم و  ممکن است در هر دو مرحله (صدور و اجرای رأی) با مشکلاتی مواجه شویم.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌شرقی به همدلی و همکاری مجموعه مدیران استان اشاره کرد و گفت: در سایه همدلی و همیاری مسئولان استان آذربایجان‌شرقی دشمن با وجود تمام تلاش‌های خود نتوانسته است کوچک‌ترین تحرکی در این استان به وجود آورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شریفی به توفیقات به دست آمده در استان آذربایجان‌شرقی در بخش امنیت اشاره کرد و افزود: در این مسیر در استان خود می‌توانیم ادعا کنیم که به توفیقات زیادی دست یافته‌ایم و در چند سال اخیر به ویژه در فتنه سال 88 و حوادث و وقایعی که بعد از آن به وجود آمد در استان آذربایجان‌شرقی و به ویژه تبریز با وجود تبلیغات ماهواره‌ها و سایت‌های خارجی و فشار عظیمی که وجود داشت که در اینجا هم تحرکی روی دهد به لطف الهی و تدین مردم کوچک‌ترین تحرک غیرامنیتی مشاهده نشد.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌شرقی افزود: با توجه به همیاری و صمیمیتی که بین مسئولان استان وجود داشت و ولایتمداری و انگیزه دینی مردم به راحتی از این گردنه سخت عبور کردیم و دو عامل همدلی مسئولان و ولایتمداری مردم در این خصوص نقش بسزایی داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین شریفی با اشاره به اینکه دشمن قبل از این که فرصت فکر کردن داشته باشد سربازان گمنام امام زمان (عج‌الله) و نیروهای انتظامی آنها را دستگیر کرده‌اند، اظهار کرد: رسانه‌های خارجی نوشتند که 29 نفر سر سفره افطار در رابطه با مسئله زلزله ورزقان و اهر دستگیر شدند در حالی که این افراد از دو هفته قبل‌اش تحت مراقبت بودند.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌شرقی افزود: این افراد از شهرستان‌ها و استان‌های مختلف بعد از زلزله بیست و یکم مرداد اهر و ورزقان در تبریز جمع شده بودند و به دنبال آن بودند که در تبریز اقداماتی انجام دهند و سر و صدا به پا کنند و حوادثی مانند سال 85 را به وجود آوردند، ولی از آنجایی که بین مسئولان استان همدلی و همراهی وجود دارد، قبل از اینکه در تبریز جمع شوند تحت مراقبت بودند و در اولین فرصت دستگیر شدند و این توفیقات به برکت همدلی مسئولان و همکاری مردم تحقق یافته است.

گزارش فارس حاکی است، جانشین نیروی انتظامی استان آذربایجان‌شرقی از دستگیری افرادی که به دنبال بهره‌برداری سیاسی و مقاصد خاص خود از زلزله ارسباران بودند خبر داده بود.

اسماعیل اسماعیل‌زاده ادامه داد: در جریان زلزله اخیر استان یک عده شبکه‌های معاند از اتاق فرمان خود در خارج از کشور به دنبال اهداف مغرضانه‌ای بودند که با هوشیاری نیروهای امنیتی شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: افرادی وابسته به گروه‌هایی همچون وهابیت، بهائیت، منافقان و ضدانقلاب قصد بهره‌برداری سیاسی از حادثه تلخ زلزله در شهرهای اهر، ورزقان و هریس را داشتند که هدف اصلی آنان کمک به زلزله‌زدگان نبود بلکه به دنبال اهداف خود در منطقه بودند که خوشبختانه با همکاری نیروهای مستقر امنیتی شناسایی و بازداشت شدند.

اسماعیل‌زاده با بیان اینکه افراد دستگیر شده در قالب امدادگر وارد منطقه شده بودند، افزود: در بین دستگیرشدگان، همچنین زندانی فراری نیز وجود دارد.

مسئولان همدل و یکصدا به دنبال برقراری امنیت هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین شریفی افزود: الحمدالله مردم ولایتمدار به سرنوشت خود علاقمند هستند و با توجه به اینکه خدمتگزاران را صادق می‌دانند با آنها همکاری و همراهی می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه تشکیلات قضایی همه یکدل و یکصدا در خدمت مردم استان برای برقراری امنیت است، افزود: نیروی انتظامی به عنوان بازوی قوه قضائیه و اداره اطلاعات و دیگر مسئولان اجرایی و سیاسی در سنگر اول مبارزه با ناهنجاری قرار گرفته‌اند و با همکاری همدیگر تلاش می‌کنند که به امنیت مردم خدشه وارد نشود، ضمن آنکه بسیج به عنوان لشکر مخلص خدا در بخشی به عنوان ضابط قوه قضائیه عمل می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شریفی تاکید کرد: رئیس دادگاه یا قاضی به تنهایی نمی‌توانند در یک منطقه جرایم و شبه جرایم را جمع‌آوری کنند و در رابطه با مسائل جزائی نیروی انتظامی و اداره اطلاعات همراهی می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌شرقی به نقش موثر معتمدان و ریش‌سفیدان در حل و فصل مسائل شبه جزایی اشاره کرد و افزود: مقام کسی که در اسلام ریش سفید کرده است، در قوم و شهر خویش همانند مقام پیامبر در میان امت خود است و باید احترام آنها حفظ شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین شریفی گفت: در برخی موارد اختلافی همچون اختلافات ملکی و مرزی معتمدان می‌توانند نقش خوبی را ایفا کنند.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به احیای شورای داوری که برای نخستین بار در استان آذربایجان‌شرقی آغاز شده است، افزود: در قراردادها باید یک ماده اضافه شود که در صورت بروز اختلاف به داوری مراجعه خواهد شد و از بنگاه‌های املاک و اتومبیل و ثبت اول به صورت شفاهی و بعداً به صورت کتبی خواهیم خواست که این مورد را مد نظر داشته باشند و در قراردادهایی که می‌نویسند جمله «در صورت بروز اختلاف به داوری مراجعه خواهد شد» قید شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین شریفی ضمن معرفی مسعود لعلی سراب به عنوان رئیس جدید حوزه قضائی مهربان افزود: رئیس جدید حوزه قضایی مهربان از همکاران صدیق، مدیر و مدبر هستند و با توجه به اینکه انسان‌های مومن و ولایتمدار در مهربان زندگی می‌کنند و جرایم آنچنانی در منطقه وجود ندارد، انشاءالله با حضور لعلی سراب در این بخش، آسایش و امنیت مردم بیش از پیش فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/ل/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول