اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امشب در نمایشگاه کتاب صورت می‌گیرد

برگزاری نشست تخصصی حجاب و عفاف در کرمان

خبرگزاری فارس: امشب در نمایشگاه کتاب کرمان نشست تخصصی حجاب و عفاف با حضور حسن مجیدی مدرس دانشگاه برگزار می‌شود.

برگزاری نشست تخصصی حجاب و عفاف در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، در روزهای پایانی برگزاری نمایشگاه کتاب کرمان شاهد حضور و مشارکت فعال علاقمندان به کتاب و کتابخوانی هستیم.

امشب و در برنامه‌های جنبی نمایشگاه کتاب کرمان، جشن ولایت " جشن عید غدیر خم" با حضور هنرمندان و اقشار مختلف مردم کرمان برگزار می‌شود.

همچنین در سرای اهل قلم نمایشگاه کتاب کرمان نقد و بررسی کتاب‌های کرمان با حضور کارشناسان برگزار می‌شود.

برگزاری نشست تخصصی حجاب و عفاف با حضور حسن مجیدی مدرس دانشگاه از دیگر برنامه‌های جنبی کتاب کرمان امشب است.

* فروش 5.5 میلیارد ریالی بن‌کارت کتاب

وحید محمدی معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: خرید بن‌کارت کتاب در نمایشگاه کتاب کرمان از مرز 5 میلیارد ریال گذشت.

وی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب کرمان فردا جمعه 12 آبان‌ماه از ساعت 13 و 30 دقیقه تا ساعت 21 آماده بازید علاقمندان است، تصریح کرد: برگزار کنندگان نمایشگاه از توجه و حضور گسترده مردم فرهنگ دوست کرمان غافلگیر شده‌اند.

محمدی بیان داشت: تاکنون 550 میلیون تومان بن‌کارت الکترونیکی کتاب از غرفه بانک صادرات مستقر در نمایشگاه خریداری شده است و تقاضاها برای خرید بن‌کارت همچنان زیاد است.

وی گفت: سالن بانک فروشنده بن در نمایشگاه کتاب از صبح امروز به طور پیوسته با حجم انبوهی از متقاضیان بن‌کارت روبه‌رو بوده است و این حجم تقاضا همچنان ادامه دارد.

محمدی افزود: برنامه‌های متعدد فرهنگی و هنری در روزهای برپایی نمایشگاه در حال اجراست، مراسم نقد کتاب، معرفی کتاب، همایش نهج‌البلاغه و سایر برنامه‌ها از جمله برنامه‌هایی است که در این نمایشگاه اجرا می‌شود.

* استقبال از بخش کتب خارجی نمایشگاه

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان استقبال از غرفه‌های کتب خارجی در نهمین نمایشگاه کتاب را قابل توجه دانست و اظهار داشت: در بین نمایشگاه‌های کتاب استانی، کرمان ‌دومین استانی است که به دلیل استقبال علاقمندان و ظرفیت میزبانی ناشران بین‌المللی‌ سال جاری علاوه بر کتاب‌های فارسی، میزبان ناشران خارجی است

محمدی با اشاره به‌ عرضه کتب خارجی در نهمین نمایشگاه کتاب کرمان افزود: پیش از این و تنها در نمایشگاه کتاب تبریز‌، کتاب‌های خارجی عرضه شده بود و ‌سال جاری در نهمین نمایشگاه کتاب کرمان ‌50 غرفه با 20 هزار جلد کتاب مربوط به ناشران خارجی است.

وی عنوان کرد: این غرفه‌ها طی روزهای برگزاری نمایشگاه کتاب کرمان ‌با استقبال قابل توجه علاقمندان به کتاب مواجه شده است.

* گلباران قبور شهدا در نخستین روز از هفته کتاب

اعضای ستاد برگزاری بیستمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی در استان کرمان تصمیم گرفتند در نخستین روز از بیستمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا قبور شهدای کرمان را گلباران کنند.

ستاد برگزاری بیستمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی در استان کرمان با حضور معاون استاندار کرمان به عنوان رئیس مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به عنوان دبیر و سایر اعضا در نهمین نمایشگاه کتاب کرمان برگزار شد.

برگزاری مراسم جشن کتاب و تجلیل از نقش‌آفرینان حوزه کتاب و کتابخوانی، برپایی مسابقات متعدد کتابخوانی و رونمایی از چندین عنوان کتاب جدید در آخرین روز از هفته کتاب از دیگر مصوبات این جلسه بود.

* تاثیر مثبت برپایی مستمر نمابشگاه کتاب

احمد سعیدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به اهمیت گسترش کتاب و فرهنگ کتابخوانی در جامعه به خبرنگار فارس گفت: یکی از شاخص‌های سنجش سطح فرهنگ هر جامعه توجه به نفوذ کتاب بین اقشار مختلف جامعه است و به دلیل آشنایی و معرفت آحاد جامعه به کتب مفید لازم است که برنامه‌های گسترده‌ای در حوزه کتاب به صورت مستمر برگزار شود.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، برپایی نمایشگاه‌های کتاب استانی، برپایی دو دهه هفته کتاب، برگزاری مسابقات و مراسم متعدد در حوزه کتاب طی سال بخشی از اقداماتی است که برای توجه و گسترش فرهنگ مطالعه در این زمینه صورت می‌گیرد.

دبیر ستاد هفته کتاب در استان کرمان خاطرنشان کرد: یکی از نکات موثر در بخش کتاب و کتابخوانی در استان کرمان برگزاری سالانه نمایشگاه کتاب در سال‌های اخیر است که تاثیر قابل توجهی در قشر وسیعی از مردم به ویژه نویسندگان، هنرمندان، اساتید دانشگاه، طلاب علوم دینی، دانشگاهیان و مؤثران حوزه فرهنگ و هنر داشته است.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول