اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد جنوب کرمان تأکید کرد

نفوذ پیام نهضت عاشورا در قلب آزادگان جهان

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: پیام نهضت عاشورا و سرخی خون شهدای کربلا در قرون گذشته نه تنها رنگ کهنگی و قدمت به خود نگرفته، بلکه توانسته است، آزادگان زیادی را در سراسر جهان به خود جلب کند.

نفوذ پیام نهضت عاشورا در قلب آزادگان جهان

حجت‌الاسلام سید احمد حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: به مدت چهار شب آیین تعزیه‌خوانی در دو روستای دوگاری و حیدرآباد شهرستان رودبار اجرا شده است که به تصویر کشیدن نحوه اسارت یاران امام حسین (ع) بخش‌هایی از این آیین معنوی بود.

وی افزود: همچنین مراسم شام غریبان و سوختن خیمه‌های حضرت اباعبدالله (ع) بخش‌هایی از اجرای هنرمندان رودباری بوده که با استقبال پرشور مردمی همراه شده و اقشار مختلف مردم را به خود جذب کرده است.

حسینی با اشاره به برپایی نمایشگاه «عاشورایی» توسط هنرمندان هنرهای تجسمی بر اساس رخدادهای کربلا در دو نقطه از شهرستان رودبار تصریح کرد: به تصویر کشیدن صحنه‌های مختلف عاشورا از جمله بخش‌های جالب توجه این نمایشگاه است.

وی افزود: پیام نهضت عاشورا و سرخی خون شهدای کربلا در قرون گذشته نه تنها رنگ کهنگی و قدمت به خود نگرفته، بلکه نفوذ بیشتری در عمق وجود انسان‌ها یافته و توانسته است، آزادگان زیادی را در سراسر جهان به خود جلب کند.

حسینی عنوان کرد: حضرت حسین بن علی (ع) پرچم مبارزه و مقاومت در برابر ظلم را یک هزار و 339 سال پیش چنان برافراشته که هنوز با گذشت سال‌ها و ماه‌ها بر زمین نیفتاده و سربلند و استوار ایستاده است.

انتهای پیام/80002/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول