اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف ایجاد ارتباط مستقیم بین تولید کننده و مصرف کننده

هیئت‌های تجاری به کشورهای واردکننده فرش ایران اعزام می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیر گروه فرش دستباف سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: اعزام هیئت‌های تجاری به کشورهای واردکننده فرش هر سال با هماهنگی مرکز ملی فرش ایران انجام می‌گیرد و این سفرها پیامدهای خوبی داشته است.

هیئت‌های تجاری به کشورهای واردکننده فرش ایران اعزام می‌شوند

خلیل نوری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: اعزام هیئت‌های تجاری با این هدف انجام می‌گیرد که تولیدکنندگان و صادرکنندگان عمده فرش استان با سلیقه‌های مصرف‌کنندگان تولیدات خود آشنا شوند همچنین ایجاد ارتباط مستقیم تولیدکننده و مصرف‌کننده از اهداف دیگر اعزام هیئت‌های تجاری به این کشورها قلمداد می‌شود.

وی تصریح کرد: هر سال از طریق هماهنگی‌هایی که با مرکز ملی فرش ایران به عمل می‌آید، صادر کنندگان و تولیدکنندگان عمده فرش دستباف استان به بازارهای هدف و نمایشگاه‌های خارجی اعزام می‌شوند به طوری که در این راستا 17 نفر از تولیدکنندگان و صادرکنندگان بزرگ استان به کشورهای آفریقای جنوبی، آلمان، چین، ترکیه، عراق، اربیل، کویت و روسیه سفر کرده‌اند.

نوری با بیان اینکه 50 تا 70 درصد هزینه‌های آنها به صورت یارانه توسط دولت تأمین می‌شود، افزود: اعزام این هیئت‌ها به کشورهای واردکننده، پیامدهای اقتصادی مطلوبی به دنبال داشته است چرا که از این طریق شناخت آنها از سلیقه‌ها، نیازهای جدید و خلأ‌ها بیشتر شده و بازارهای جدید را شناسایی می‌کنند.

مدیر گروه فرش دستباف سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی به استقرار کارشناس فرش در یکی از گمرکات استان اشاره کرد و ادامه داد: با پیگیری‌هایی که انجام شد اداره کل گمرکات استان آموزش‌های تخصصی فرش دستباف را برای کارشناسان گمرک ارومیه برگزار کرد و هم‌اکنون گمرک ارومیه به عنوان گمرک تخصصی صادرات فرش اعلام شده است.

وی با بیان اینکه همه صادرکنندگان می‌توانند از طریق گمرک ارومیه برای صادرات مبادرت کنند، اظهار داشت: آذربایجان غربی به‌ویژه ارومیه در رشد و شکل‌گیری هنر صنعت فرش کشورمان نقش زیادی دارد چرا که در این خطه هنرمندان زیادی پرورش یافته‌اند.

انتهای پیام/61002/م/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول