اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل اتحادیه فرش دستباف آذربایجان‌غربی خبر داد

فعالیت 34 هزار کارگاه قالیبافی در آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل اتحادیه فرش دستباف آذربایجان‌غربی گفت: بیش از 34 هزار کارگاه قالیبافی در مناطق مختلف آذربایجان‌غربی فعال است که در تولید و صادرات فرش کشور ایفای نقش می‌کنند.

فعالیت 34 هزار کارگاه قالیبافی در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، مرضیه بنفشه‌افشار پیش از ظهر امروز در همایش اقتصاد مقاومتی که با حضور فعالان تعاونی‌های فرش دستباف آذربایجان‌غربی در سالن کنفرانس اتاق بازرگانی ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: در این کارگاه‌ها در مجموع 105 هزار و 284 نفر بافنده مشغول فعالیت هستند و بیش از 64 هزار و 187 نفر از آنها این حرفه را به صورت شغل دائمی دنبال می‌کنند.

وی با اظهار به اینکه نقش هنرمندان استان در صنعت فرش کشور به هیچ عنوان قابل چشم‌پوشی نیست، تصریح کرد: در مجموع به طور سالانه بیش از 424 هزار مترمربع فرش در این استان تولید می‌شود که از این متراژ 256 هزار مترمربع تولید مستمر و 158 هزار مترمربع نیز تولید فصلی هستند.

مدیرعامل اتحادیه فرش دستباف آذربایجان‌غربی با بیان اینکه طرح‌های مختلفی مانند محرابی، قندیل‌دار، شکارگاه، هراتی، قابقابی، گل فرنگ و ... از جمله طرح‌های رایج قالی در منطقه آذربایجان به شمار می‌رود، بیان داشت: در این رشته‌ها، هنرمندان زیادی مشغول هستند که باید بیش از بیش مورد توجه قرار گیرند چرا که در این صورت از جهت کمی و کیفی محصولات بهتری تولید می‌شود.

بنفشه‌افشار با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی یکی از مهم‌ترین مراکز تولید فرش در سراسر کشور است، ادامه داد:  طرح‌های افشار تکاب و زرین خوی از طرح‌های اصیل و پرطرفدار این خطه قلمداد می‌شود که در داخل و خارج کشور، مشتریان زیادی را به سوی خود جذب کرده است.

مدیرعامل اتحادیه فرش دستباف آذربایجان‌غربی با اظهار به اینکه هنر فرش‌بافی فقط در خوی و تکاب نیست و سایر بانوان و آقایان نیز از این هنر بهره برده‌اند، اظهار داشت: قالیبافی در مناطق مختلف استان رواج دارد و در اغلب شهرستان‌های استان به ویژه خوی، تکاب، میاندوآب، بوکان، شاهین‌دژ، مهاباد و ارومیه صنعت فرش‌بافی به طور گسترده رواج یافته است و افراد زیادی آن را به عنوان شغل دائمی خود انتخاب کرده و از این محل ارتزاق می‌کنند.

انتهای پیام/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول