اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر هماهنگی امور استان‌ها مرکز ملی فرش ایران:

برای بازاریابی فرش اهتمام شود

خبرگزاری فارس: مدیر هماهنگی امور استان‌ها مرکز ملی فرش ایران گفت: باید ظرفیت‌های علمی در حوزه بازاریابی فرش بیشتر مورد توجه قرار گیرد در این صورت است که برای تحقق سند چشم‌انداز 20 ساله یک گام نزدیکتر می‌شویم.

برای بازاریابی فرش اهتمام شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، مرتضی لطفی افشار پیش از ظهر امروز در همایش اقتصاد مقاومتی که با حضور فعالان تعاونی‌های فرش دستباف آذربایجان‌غربی در سالن کنفرانس اتاق بازرگانی ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: برای اینکه به افق چشم‌انداز 20 ساله نزدیک شویم و بسترهای لازم برای تحقق اهداف تعیین شده در برنامه پنجم توسعه فراهم شود باید از ظرفیت‌های علمی، فنی و اجرایی در زمینه بازاریابی بیشتر استفاده کرد.

وی با بیان اینکه باید برای تسهیل بازاریابی در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی تلاش شود، خاطرنشان کرد: لازم است که فناوری‌های روز و کارآمد در مراحل مختلف زنجیره تولید و عرضه فرش دستباف مورد استفاده قرار گیرد و به بازاریابی به صورت تخصصی و علمی پرداخته شود.

مدیر هماهنگی امور استان‌های مرکز ملی فرش ایران ادامه داد: چنانچه در استان‌های مختلف کشور حتی در شهرستان‌ها و روستاها چنین رویکردی ایجاد شود با افزایش تقاضای تولیدکننده‌ها روبه‌رو می‌شوند به دنبال آن در عرصه داخلی و خارجی فرش دستباف طرفداران بیشتری را به خود اختصاص داده و سهم این کالا در حوزه صادرات ارتقاء پیدا می‌کند.

لطفی افشار با بیان اینکه باید رویکرد علمی و تخصصی در همه زمینه‌های فرش در پیش گرفته شود اظهار داشت: در این صورت به دلیل افزایش تقاضا، ارتقای رفاه تلاشگران این عرصه به ویژه بافندگان تضمین می‌شود و برای تحقق توسعه صادرات غیرنفتی نیز می‌توان نقش‌آفرینی کرد.

مدیر هماهنگی امور استان‌های مرکز ملی فرش ایران با اشاره به اینکه کشور ما از یک فرهنگ و تمدن غنی برخوردار است که این فرهنگ متعالی در هنر و صنعت آن متبلور شده است خاطرنشان کرد: کشورهایی که برای صیانت از میراث فرهنگی خود علاقه‌مند هستند در کتب درسی مقاطع ابتدایی دانش‌آموزان را با صنایع دستی کشور آشنا می‌کنند به طوری که ژاپن این مسیر را طی می‌کند ولی در کشور ما به این مقوله پرداخته نمی‌شود.

انتهای پیام/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول