اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه فرش دستباف سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی:

فعالیت 105 هزار بافنده در مناطق مختلف آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: مدیر گروه فرش دستباف سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: 105 هزار و 284 نفر بافنده در مناطق مختلف آذربایجان‌غربی در حال فعالیت هستند که تعدادی از این افراد فرش‌بافی را شغل دائمی خود قرار داده‌اند.

فعالیت 105 هزار بافنده در مناطق مختلف آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، خلیل نوری پیش از ظهر امروز در همایش اقتصاد مقاومتی که با حضور فعالان تعاونی‌های فرش دستباف آذربایجان‌غربی در سالن کنفرانس اتاق بازرگانی ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: در آذربایجان‌غربی بافندگان زیادی برای تولید فرش دستباف مشغول هستند به طوری که 64 هزار و 187 نفر از آنها فرش دستبافی را شغل دائمی خود قرار داده‌اند و 41 هزار و 97 نفر نیز به عنوان شغل موقت آن را انتخاب کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بدون وجود علاقه نمی‌توان در این هنر صنعت به فعالیت پرداخت، ادامه داد: در هنر فرشبافی جاذبه‌ و زیبایی مختلفی وجود دارد که هر کسی را به سوی خود جذب می‌کند ولی با دشواری‌هایی نیز به طور قطع همراه است بنابراین تنها راه تداوم اشتغال به هنر، داشتن علاقه عمیق است.

نوری ادامه داد: در حال حاضر یک میلیون و 170 هزار و 729 نفر قالیباف در سطح کشور به طور مستقیم به فرشبافی مشغول هستند و 200 هزار نفر نیز به طور غیرمستقیم و جانبی به این هنر صنعت وابسته هستند و از راه‌های مختلف ارتزاق می‌کنند.

وی بیان داشت: در بخش‌های مختلف بازاریابی، تبلیغات، آموزش، تهیه، تولید، توزیع مواد اولیه مصرفی، خرید، فروش، صادرات، طراحی، رنگ‌آمیزی، رنگرزی، ریسندگی، و ... برای علاقه‌مندان فرصت شغلی ایجاد می‌شود که در صورت توجه به این هنر، برای افراد بیشتری می‌توان فرصت شغلی ایجاد کرد.

مدیر گروه فرش دستباف سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با بیان اینکه از طریق همکاری کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان و بانک‌های عامل برای ارتقای کیفی فرش استان اهتمام می‌شود، اظهار داشت: ‌با همکاری مجموعه‌های مختلف برای ارتقای کیفی فرش دستباف، کمک به فارغ‌التحصیلان رشته فرش، تولیدکننده‌ها، قالیبافان و همچنین حمایت از صنایع جانبی آن تلاش می‌شود.

انتهای پیام/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول