اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان کل کشور:

مردم از دستگاه قضا انتظار دارند که مقتدر و بدون تبعیض عمل کند

خبرگزاری فارس: دادستان کل کشور گفت: مردم همواره از دستگاه قضایی کشور انتظار دارند که مقتدر و بدون تبعیض عمل کند.

مردم از دستگاه قضا انتظار دارند که مقتدر و بدون تبعیض عمل کند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای بعدازظهر امروز در جمع کارکنان قضایی استان سمنان اظهار داشت: مردم همواره از دستگاه قضایی کشور توقع دارند که مقتدر، سالم و بر اساس عدالت و قوانین الهی عمل کند و در کارهایش تبعیض نداشته باشد.

وی این خواسته مردم را به‌حق توصیف کرد و گفت: همه قضات و کارکنان دستگاه قضا باید تلاش کنند تا در جهت تحقق و گسترش عدالت در جامعه و رفع ظلم و فریادرسی از مظلومان عمل کنند.

دادستان کل کشور اظهار داشت: در عمل به حدود الهی و اجرای قانون باید بدون تبعیض عمل شود و همه مسئولان قوه قضائیه مصمم هستند تا با نگاهی اصلاحی در ساختارها و تجدیدنظر در ضوابط و مقررات داخلی در این راستا گام بردارند.

محسنی‌اژه‌ای ادامه داد: جذب نیروهای بیشتر در بخش قضات و کارمندان و توجه به این مجموعه سبب پیشبرد بهتر امور می‌شود.

وی تصریح کرد: به همین منظور، معاونت راهبردی قوه قضائیه تأسیس شد تا بتواند سیاست‌ها و برنامه‌های قوه قضائیه را تنظیم کند و به رئیس قوه قضائیه پیشنهاد دهد.

محسنی‌اژه‌ای گفت: معاونت راهبردی قوه قضائیه پس از تصویب این برنامه‌ها باید بر نحوه اجرای آن نظارت داشته باشد تا مشکلی در این زمینه ایجاد نشود.

وی افزود: همچنین معاونت فرهنگی قوه قضائیه فعال شده و به تناسب موضوع کارها را پیگیری می‌کند.

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه در چند مدت گذشته جذب قاضی در بدنه دستگاه قضایی کشور کم شده بود و به همین خاطر شاهد وارد آمدن فشار زیادی بر قضات و کارکنان موجود بودیم، گفت: تصمیم‌های جدیدی برای جذب قاضی و تعدادی کارمند در دستگاه قضایی اتخاذ شده که این افراد هر چند وقت یکبار وارد بدنه فعالیتی می‌شوند و باید با همکاری دولت در زمینه جذب کارمندان بیش از وضع فعلی اقدام شود.

وی گفت: پیشگیری از وقوع جرم یکی از مهمترین وظایف قوه قضائیه است که در همین راستا لایحه‌ای از مدت‌ها پیش در مجلس شورای اسلامی مطرح شده و به علت اختلافاتی که وجود داشت در نهایت به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع داده شد.

محسنی‌اژه‌ای تصریح کرد: هم‌اکنون در حال شرکت در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام هستیم تا هر چه سریع‌تر این لایحه به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه معاونت پیشگیری در قوه قضائیه تأسیس شده و ساختار آن نیز به تصویب رسیده است، گفت: فعالیت‌های خوبی در این حوزه انجام شد که هم‌اکنون شاهد نتایج آن هستیم.

وی گفت: نتیجه فعالیت معاونت پیشگیری به ویژه در جریان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی بسیار مشهود بود و در این زمینه قوه مجریه نیز حتماً باید همکاری‌های خود را ارتقاء دهد چراکه قوه قضائیه به تنهایی قادر به انجام حجم زیاد وظایف در بخش پیشگیری نیست.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول