اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری کرمان:

اعتماد عمومی مردم به دستگاه قضایی باید تقویت شود

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: وکلا و قضات همواره باید برای تقویت اعتماد عمومی مردم به دستگاه قضایی تلاش کنند.

اعتماد عمومی مردم به دستگاه قضایی باید تقویت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی دادگسترس استان کرمان، حجت‌الاسلام علی توکلی‌ در همایش وکلای قوه قضائیه استان اظهار داشت: یک مشاور حقوقی یا وکیل باید به نگاه گره‌گشایی و با نیت حل مسائل مردم به وظیفه خود عمل کند.

وی افزود: اگر این نگاه حاکم باشد، وکیل از چارچوب قانون و مقررات فراتر نرفته و موکل خود را بی‌جهت امیدوار نمی‌کند. 

توکلی ابراز داشت: نیت خدمت به خلق یک نگاه عمومی است و هرکس در هر پست و مقام باید این نگاه ارزشی و معنوی را در خود حاکم کند تا فعالیت و تلاش او مرضی خداوند متعال باشد.

وی نگاه و نیت کمک به خلق و کسب درآمد حلال را یادآور شد و خاطرنشان کرد: لقمه حلال متضمن سلامت، اعتبار و آبروی افراد است و اگر کسی لقمه حرام را به زندگی خود وارد ساخت یقین بداند به آبرو  واعتبارش لطمه می‌خورد. 

توکلی نقش قضات و وکلا را در تقویت اعتماد عمومی به دستگاه قضایی بی‌بدیل ‌و اثر بخش ذکر کرد و بیان داشت: وکلا و قضات همواره باید برای تقویت اعتماد عمومی مردم به دستگاه قضائی تلاش کنند. 

وی گفت: بعضا دیده شده که یک وکیل برای اینکه قدرت و نفوذ خود را نشان دهد به هرکاری تن می‌دهد که این امر سبب‌ساز بی‌اعتمادی به دستگاه قضائی است.

توکلی نظارت را عامل پویایی و بالندگی دانست و تصریح کرد: چنانچه در جامعه نظارت نهادینه شود، بسترهای تخلف و جرم به حداقل می‌رسد.

وی اذعان داشت: طبق آیات قران نیاز به نظارت در فرد و جامعه تصریح شده و باید علاوه بر نظارت بر امور و عملکرد خود، نظارت یک مرجع دیگر را نیز پذیرا باشیم.

توکلی با اشاره به حواشی و آفت‌های پیرامون افراد در جامعه خاطرنشان کرد: گاهی شاهد رفتارهای خلاف شأن و شرع از افراد هستیم که این خود عامل بروز حاشیه وآفت است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان اطاله دادرسی را یکی از آسیب‌های دستگاه قضایی ذکر کرد و بیان داشت: در پرونده‌هایی که وکیل حضور دارد، اطاله دادرسی بیشتر و احتمال صلح و سازش کمتر است که این خود یک آسیب بوده و نیاز به ارزیابی دارد.

انتهای پیام/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول