اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمانشاه خبر داد

حضور روحانی در مدارس کرمانشاه برای اقامه نماز جماعت

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: در استان کرمانشاه بیش از 400 روحانی در مدارس برای اقامه نماز جماعت حضور دارند.

حضور روحانی در مدارس کرمانشاه برای اقامه نماز جماعت

سید‌نجات حسینی‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: در برنامه‌های تربیتی، نماز حرف اول را می‌زند و برگزاری نماز باعث تقویت دیانت و نهی از منکر می‌شود.

حسینی‌نژاد در خصوص فلسفه حضور روحانی در مدارس گفت: انقلاب ایران انقلابی اسلامی است روحانیون ملبس به لباس روحانیت وظیفه تبلیغ دین و اقامه نماز جماعت در بین مردم را برعهده دارند. روحانیون باید پاسخگوی نیازهای دانش‌آموزان در مسائل احکام دین و مسائل اسلام باشند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در این راستا ستاد همکاری حوزه با آموزش و پرورش تشکیل شده است افزود: در استان کرمانشاه بیش از 400 روحانی در مدارس برای اقامه نماز جماعت حضور دارند.

وی تصریح کرد: علاوه بر این تعداد، نیز اعزامی‌هایی را از حوزه برای گفتمان دینی در بین دانش‌آموزان در مناسبت‌های مختلف از جمله دهه امامت و ولایت، جشن‌ها‌، عزاداری‌ها و مناسبت‌های سیاسی داریم.

حسینی‌نژاد اظهار کرد: نماز جماعت در همه مدارس استان برگزار خواهد شد و مدارس شبانه‌روزی نیز در این زمینه در اولویت نخست برنامه‌ها قرار دارند.

وی با اشاره به حمایت آموزش و پرورش از امام جماعت مدارس افزود: آموزش و پرورش حضور روحانیون را مدیریت می‌کند و برای امام جماعت‌هایی که به عنوان رابط در مدارس هستند ایاب‌ذهابی از سوی آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمانشاه در پایان با اشاره به برگزاری اجلاس نماز در کرمانشاه گفت: با توجه به اینکه اجلاس نماز در کرمانشاه برگزار شد همه موظف هستیم حمایت معنوی خود را برای برگزاری نماز جماعت در مدارس به اجرا بگذاریم.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول