اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی مؤسسه فرهنگی دارالحدیث:

اقامه نماز اول وقت از والاترین ارزش‌های جامعه حسینی است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی مؤسسه فرهنگی دارالحدیث گفت: نماز اول وقت از ارزش‌های جامعه حسینی است، بنابراین اقامه عزاداری تا نیمه شب نباید سبب بی‌اهمیتی به فریضه نماز شود.

اقامه نماز اول وقت از والاترین ارزش‌های جامعه حسینی است

حجت‌الاسلام محمدتقی سبحانی‌نیا امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در قم با بیان اینکه گریه برای سیدالشهدا(ع) از نقش محوری در عزاداری برخوردار است، اظهار کرد: در روایات و متون پاداش فراوانی برای گریه برای اباعبدالله الحسین(ع) و شهدای کربلا نقل شده است.

وی یادآور شد: از معیارها و ارزش‌های امام حسین(ع) به دور است که تا نیمه شب به اقامه عزاداری بپردازیم ولی به فرایض خود اهمیت ندهیم و نماز صبح ما قضا شود.

معاون فرهنگی و ارتباطات مؤسسه فرهنگی دارالحدیث با اشاره به رواج برخی خرافات در عزاداری‌ها گفت: دروغ بستن در زمینه شهادت سیدالشهدا(ع) و خرافه‌گویی ما را به انحراف می‌کشاند و این امر سبب دوری از فلسفه‌ و هدف شهادت امام حسین(ع) می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: عزادار واقعی باید از درون خود محزون باشد و در راه سیدالشهدا(ع)، احقاق حق، احیای ارزش‌های دینی، احکام شرعی و دوری از منکرات، گناهان، معاصی و رفتارهای ناپسند گام بردارد.

سبحانی‌نیا عنوان داشت: برپایی عزاداری و گریه برای سیدالشهدا(ع) سبب جلب توجه به سوی مکتب اهل بیت(ع) و اباعبدالله الحسین(ع) می‌شود و مقدمات پیوستن به مکتب اسلام و تشیع را فراهم می‌کند.

*احیای ارزش‌های دینی مهم‌ترین فلسفه قیام سیدالشهدا(ع)

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یکی از واجبات دین اسلام است، گفت: فلسفه قیام سیدالشهدا(ع) احیای ارزش‌های دینی و از بین بردن منکرات در جامعه است.

معاون فرهنگی و ارتباطات مؤسسه فرهنگی دارالحدیث خاطر نشان کرد: کسی که قصد انجام امر به معروف و نهی از منکر را دارد باید به معروف عمل کرده و از منکرات دوری کند و کسانی که از این ویژگی برخوردار نیستند صلاحیت انجام این وظیفه را ندارند.

وی عنوان داشت: بر اساس فرمایش معصومان، افراد باید در امر و نهی خود طریق ملایمت و نرمی را پیش گیرند و در این خصوص مهربان باشند.

انتهای پیام/78003/ل/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول