اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد اقامه نماز استان سمنان:

نهادینه شدن اقامه نماز در ادارات ضروری است

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد اقامه نماز استان و مشاور استاندار سمنان، نهادینه شدن اقامه نماز در ادارات را ضروری دانست.

نهادینه شدن اقامه نماز در ادارات ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان سمنان، حجت‏الاسلام محسن فاطمی‏نیا در نشستی با مدیرکل بهزیستی استان سمنان بیان کرد: نماز ستون دین و نماد عبادت در اسلام است و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: اهمیت دادن به فریضه عبادی نماز علاوه بر وجهه خوبی که در خانواده دارد، در محیط کار و جامعه هم نتایج مطلوب و مؤثری به جای می‏گذارد.

دبیر ستاد اقامه نماز استان سمنان اهمیت دادن افراد در محیط خانواده، کار و جامعه به نماز را کلیدی‏ترین عنصر برای اصلاح افراد و پل ارتباطی بین خدا و بندگان و مایه صفای روح و پاکی دل و پرهیز از گناهان دانست.

فاطمی‏نیا با اشاره به وجود انواع عبادت در تمام ادیان الهی، زیباترین و بهترین آنها را نماز عنوان کرد که در اسلام بر آن تأکید شده است.

وی گفت: نماز باید به عنوان یک اصل جزو نخستین برنامه‏ها در تمام ادارات باشد و اگر این امر محقق شود، مشکلات زیادی برطرف می‏شود.

کارشناس نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز نیز در این نشست در خصوص ارزیابی و اهداف آن مطالبی بیان کرد.

وی در مورد ارزیابی انجام شده از دستگاه‏های اجرایی گفت: بحث قضاوت در کار نیست؛ بلکه سنجش عملکرد در مورد فعالیت‏های نماز، ارتقای کارایی و اثربخشی برنامه‏های نماز مهم و مطرح است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان نیز در این نشست با اشاره به اهمیت دادن پرسنل بهزیستی به نماز جماعت گفت: کارکنان بهزیستی با آگاهی از مسأله نماز که بهترین و عالی‏ترین اعمال دینی و یک نیاز ضروری و حقیقی برای انسان است، به نماز اول وقت و جماعت بهای فراوانی می‏دهند.

امیر خراسانی اظهار داشت: به همان نسبت که وجود نماز منشأ خیر و برکات است، فقدان آن نیز زیانبار بوده و به همین دلیل به نماز اول وقت به صورت جماعت تأکید زیادی شده است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان تجهیز نمازخانه‏های ادارات را سبب ترغیب بیشتر کارکنان برای حضور در نماز جماعت عنوان کرد و گفت: این اداره کل نیز در این زمینه با توجه به اعتبارات موجود، کارهای ارزنده‏ای انجام داده که امیدواریم بتوانیم با همکاری سایر مسئولان گام‏های شایسته‏ای در این مورد برداریم.

انتهای پیام/2249/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول