اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با عاشورای حسینی

شهرستان خلخال یکپارچه غرق در عزا و ماتم بود

خبرگزاری فارس: همزمان با عاشورای حسینی و در غروب آفتاب سومین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام حسین (ع) شهرستان خلخال غرق در عزا و ماتم بود.

شهرستان خلخال یکپارچه غرق در عزا و ماتم بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، از نخستین ساعات صبح امروز مردم ولایی و حسینی خلخال یکپارچه با حضور در خیابان‌های خلخال به عزاداری پرداختند.

هیئت‌های عزاداری خلخال در بیش از 20 مسجد این شهرستان با نوای سوزناک مداحان دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی را در خیابان امام خمینی (ره) خلخال برپا کردند.

با وجود اینکه هوای سرد و مه‌آلود بر فضای شهرستان خلخال حاکم بود ولی شور حسینی در میان مردم دیده می‌شد و در بین عزاداران، خردسالان، کهنسالان و بانوان نیز عزاداری می‌کردند.

در روز عاشورا در شهرستان خلخال دسته‌ها پس از عزاداری در میدان مسجد جمعه خلخال به هم پیوسته و عزاداری پکپارچه و عظیمی را به نمایش می‌گذارند.

دسته‌های عزاداری مساجد جمعه، جامع، امام رضا (ع)، امام حسین (ع)، امام حسن (ع)، امام خمینی، محمد رسول‌الله (ص)، امام جعفر صادق (ع) و صاحب الزمان (عج) در خیابان امام خمینی شهر خلخال حضور یافته و سرتاسر خیابان امام (ره) خلخال مملو از عزاداران، سینه‌زنان و زنجیرزنان بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در کنار دسته‌های عزاداری عده‌ای از مردم نیز به ادای نذرهای خود پرداخته و از عزاداران با خرما، آش دوغ، حلوا، شربت و نان روغنی پذیرایی می‌کردند.

انتهای پیام/62008/ز/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول