اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام میرباقری:

مقاومت امام حسین (ع) پلیدی چهره استکبار را رسوا کرد

خبرگزاری فارس: رئیس فرهنگستان علوم اسلامی گفت: مقاومت امام حسین (ع) موجب شد استکبار باطن پلید خود را در عالم رسوا کند.

مقاومت امام حسین (ع) پلیدی چهره استکبار را رسوا کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام سید محمدمهدی میرباقری در جمع زائران و عزاداران حسینی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) با اشاره به اینکه یکی از عالی‌ترین مقاماتی که انسان در سیر خود به سوی خدا می‌تواند به دست آورد مقام رضا است، اظهار کرد: اگر انسان وادی یقین را پشت سر گذارد وارد وادی رضا می‌شود.

وی مقام رضا را لذت بردن از آنچه که خداوند برای بنده خود مقدر کرده عنوان کرد و افزود: همه کسانی که در مقام رضا هستند، یکسان نیستند.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی زهد را مقدمه یقین برشمرد و تصریح کرد: انسان با طی کردن مقدمات یقین می‌تواند وارد وادی رضا شود که بسیار گسترده است.

میرباقری با اشاره به حدیثی از حضرت علی (ع) مبنی بر اینکه مردم به سه دسته تقسیم می‌شوند، اظهار کرد: گروه اول کسانی هستند که به دنیا رغبت بسیاری دارند و به حلال و حرام خداوند نیز اهمیتی نمی‌دهند.

وی گروه دوم را صابران عنوان کرد و افزود: صابران کسانی هستند که دل آنها دنیا را می‌خواهد اما به دلیل اینکه عاقبت دنیاگرایی را می‌دانند، از آن دوری می‌جویند و مراقب حرام و حلال هستند.

*زاهد نسبت به دنیا بی‌تفاوتی می‌کند

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی در وصف گروه سوم گفت: این گروه افراد زاهد هستند که غصه و شادی‌های دنیا را از خود دور کرده و بزرگ‌تر از دنیا شده‌اند.

میرباقری با تاکید بر اینکه انسان زاهد بهره خود را در تقرب به خدا می‌داند، خاطرنشان کرد: انسان تا زمانی که به دنیا تعلق داشته باشد، نمی‌تواند وارد وادی یقین شود.

وی در توصیف مقام تسلیم اظهار کرد: افرادی به مقام تسلیم دست پیدا می‌کنند که تصمیم، عمل، قلب و فهم آنها چیزی باشد که خداوند می‌خواهد و انسان به کمال ایمان نمی‌رسد تا زمانی که تسلیم باشد.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با تاکید بر اینکه لشکر کفر در روز عاشورا عصیان کردند و بدی خود را به زشت‌ترین نحو انجام دادند، تصریح کرد: حضرت سیدالشهدا (ع) آن قدر مقاومت کرد تا دستگاه شیطان برای اینکه به هدف خود برسد، بدترین کارها را انجام دهد.

میرباقری با اشاره به اینکه دستگاه یزید و ابن زیاد نیز مثل حکام فاسد دنیا شعارهای حقوق بشری و دموکراسی سر می‌دادند، اظهار کرد: مقاومت امام حسین (ع) موجب شد تا آنها باطن خود را به عالم نشان دهند و رسوا شوند.

وی با تاکید بر اینکه بدی‌های لشکر کفر سبب شد تا وجدان‌ها ارتقا یابد، تصریح کرد: باطن عاشورا ضیافت بی‌نظیری برای حضرت سیدالشهدا (ع) در قالب صنع خداوند است.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) بندگی را در زیباترین شکل انجام داد، خاطرنشان کرد: اگر کسی فکر کند مقاومت امام حسین (ع) بدون امداد الهی بوده اشتباه کرده است.

*رضایت از مقدرات الهی در عاشورا بی‌نظیر است

میرباقری با تاکید بر اینکه در هیچ صحنه‌ای از تاریخ ظهور راضی بودن به تدبیر خدا را مشاهده نمی‌کنیم، اضافه کرد: عاشورا صحنه بلای عظیم بوده و هیچ پیامبری این چنین سختی را تحمل نکرده است.

وی حضرت سیدالشهدا(ع) را اوج محور کربلا دانست و اظهار کرد: در هیچ صحنه‌ای امام حسین (ع) شکایت نکرد.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با تاکید بر اینکه وفا و تسلیم اهل ‌بیت و یاران امام حسین (ع) در تاریخ بی‌نظیر است، خاطرنشان کرد: در هیچ دوره‌ای از تاریخ جمعیتی اندک با اراده و ایمانی راسخ در برابر 30 هزار نفر مقاومت نکردند.

انتها پیام/78008/ز/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول