اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار چالدران:

عاشورا تجلی ارزش‌های والای انسانی است

خبرگزاری فارس: فرماندار چالدران گفت: عاشورا نماد تجلی ارزش‌های والای انسانی و اسلامی است.

عاشورا تجلی ارزش‌های والای انسانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، احمدرضا قلی‌پور در نشست فرهنگ عمومی شهرستان ارومیه با بیان اینکه نهضت امام حسین(ع) درس ظلم‌ستیزی، آزادی‌خواهی و دین‌مداری را برای بشریت به ارمغان آورد، اظهار داشت: تأثیرات این نهضت همچنان با گذشت زمان در جهان دیده می‌شود به طوری که گسترش فرهنگ عاشورا بین ملل عدالتخواه جهان نشان از این مدعا است.

وی با بیان اینکه ترویج این فرهنگ وظیفه همه افراد جامعه است، افزود: تأسی از فرهنگ اصیل عاشورا بشریت را از زیر تیغ بردگی، خفت و ظلم‌پذیری می‌رهاند.

قلی‌پور با اعلام اینکه امروز تمام آزادیخواهان جهان با تأسی از آموزه‌های این پیشوای راستین، پرچم مقابله با کفر و استبداد را برافراشته‌اند، تصریح کرد: تلاش اتحادیه اروپا و آمریکا برای تصویب و اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه ملت ولایت‌مدار ایران اسلامی در برابر ملتی که دارای فرهنگ غنی ایثار و شهادت هستند کاملاً بی‌اثر است.

فرماندار چالدران وحدت و یکپارچگی را از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در خنثی‌کردن اهداف شوم دشمنان دانست و گفت: ملت ایران اسلامی تا زمانی که این وحدت و یکپارچگی را در سرلوحه کارهای خود قرار دهند و برادری و برابری خود را حفظ کنند هیچ دشمن و کشوری جرأت ضربه‌زدن و ایجاد توطئه و تفرقه برای رسیدن به اهداف شوم خود را در بین آنها نخواهد داشت.

قلی‌پور با اشاره به ابعاد مهم حادثه عاشورا و محرم نیز خاطرنشان کرد: از جمله پیام‌های حادثه عاشورا، ظالم نبودن، اطاعت از رهبری و درک موقعیت‌هاست که در شرایط کنونی جامعه، همگان باید از حادثه عاشورا درس بگیریم.

وی نهضت بزرگ عاشورا و مبانی حقیقت‌طلبانه و خدامحور آن را سرچشمه ابدی جوشش معارف ناب الهی دانست و عنوان کرد: تا زمانی که جوامع بشری خواهان صلح، مهرورزی، آرامش، امنیت، ظلم ستیزی، حقیقت‌خواهی و عدالت هستند، فرهنگ اصیل عاشورا کهنه نمی‌شود.

انتهای پیام/61008/م/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول