اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مراسمی معنوی صورت گرفت

عطرافشانی مزار شهدای گچساران به مناسبت هفته بسیج

خبرگزاری فارس: به مناسبت هفته بسیج مستضعفین، مراسم غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای گچساران با حضور بسیجیان، جمعی از مسئولان و مردم این شهرستان برگزار شد.

عطرافشانی مزار شهدای گچساران به مناسبت هفته بسیج

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران فرماندهان و نیروهای نظامی و انتظامی، مسئولان، بسیجیان و خانواده‌های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم گچساران امروز و طی یک مراسم معنوی با حضور در گلزار شهدای گچساران با غبارروبی، عطرافشانی و گلباران مزار شهدای این شهرستان یاد و خاطره شهیدان هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشتند.

این مراسم که به طور ویژه به مناسبت هفته بسیج برگزار شد، با حضور فرماندهان و کارکنان پایگاه‌های بسیج ادارات، سازمان‌ها و نهادهای مختلف و بسیجیان رده‌های مقاومت گچساران برگزار شد.

شرکت‌کنندگان در این مراسم ضمن قرائت فاتحه، به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرده و با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی تجدید پیمان کردند.

در این آئین باشکوه مسئولان محلی، خانواده شهدا، ایثارگران و آزادگان در کنار اقشار مختلف مردم شهیدپرور و ولایی حضور چشمگیری داشتند.

مسئولان و مردم گچساران با حضور در گلزار شهدای جنگ تحمیلی و نثار گل یاد و خاطره شهدای گلگون‌کفن را گرامی داشتند.

قرائت فاتحه و آیات قرآن مجید و همچنین شستشوی قبور با گلاب از جمله برنامه‌های اجرا شده در این مراسم معنوی بود.

* تجلیل شهدا پاسداشت همه ارزش‌های دینی است

فرمانده سپاه ناحیه گچساران در حاشیه این مراسم معنوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: برپایی آیین غبارروبی مزار شهدا بهانه‏ای برای تجدید میثاق با آرمان‏های شهیدان و امام راحل است.

جهانگیر انصاری تحکیم بیعت با رهبر معظم انقلاب را از دیگر اهداف برپایی آئین‌های معنوی پاسداشت مقام شامخ شهدا عنوان و یادآور شد: این غبارروبی در واقع غبارروبی از دل‌های خود ما است.

وی ابراز داشت: دشمنان درصدد هستند تا با ایجاد فاصله میان اعتقادات مردم به ویژه نسل جوان با آرمان‌های رزمندگان اسلام به اهداف شوم خود برسند.

انصاری تجلیل از مقام والای شهدا را پاسداشت همه خوبی‌ها و ارزش‌های دینی و انقلابی دانست و خاطرنشان کرد: باید با حفظ بصیرت، پاسداشت خون شهدا و تکریم خانواده شهدا ادامه‌دهنده راه شهدا، جانبازان و ایثارگران باشیم.

انتهای پیام/82001/غ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول