اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه کاشان:

«تولی» همراه با «تبری» پیام‌ مهم عاشورا بود

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه کاشان، ‍«تولی» توأم و همراه با «تبری» را از پیام‌های مهم عاشورا و قیام حسینی قلمداد کرد.

«تولی» همراه با «تبری» پیام‌ مهم عاشورا بود

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، جواد نائینی ظهر امروز در یادواره شهدای جامعه پزشکی و گردهمایی بزرگ بسیجیان دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: در حادثه کربلا و عاشورا، نبرد در حقیقت بین حق و باطل بود که یکی از دستاوردهای مهم عاشورا نیز همین جدا شدن حق از باطل است.

وی افزود: در زیارت عاشورا هر شیعه‌ای پیش از اینکه به امام حسین(ع) سلام بدهد باید تکلیف خود را با یزدیان و ظالمان زمان با استفاده از تبری و تولی مشخص کند تا در مرحله بعد اجازه سلام به امام حسین(ع) را به دست آورد.

فرمانده سپاه کاشان، قبولی همزمان تولی و تبری را یکی از تکالیف شیعه دانست و تأکید کرد: هر مسلمانی برای قبولی عبادات خود باید تبری و تولی را با هم قبول کرده و به آن توجه داشته باشد.

وی با اشاره اینکه شهدا تولی و تبری را به عنوان دو محور اصلی دین عملیاتی کردند بیان داشت: سلام دادن و قرائت زیارت‌ها باید همراه با تولی و تبری باشد.

نائینی خاطرنشان کرد: عمل به دو محور تولی و تبری همراه با نماز و دعا در وجود شهدا تجلی یافته بود چراکه اعتقاد داشتند، برای پاسداری از اسلام و نظام باید از جان خود نیز بگذرند.

فرمانده سپاه کاشان، قرائت دائمی زیارت عاشورا را یکی از راه‌های جلوگیری از انحراف ذکر و عنوان کرد: شمرهایی بودند که در جنگ صفین مجروح شدند اما در ادامه راه خود را اشتباه رفتند و امروز نیز حافظان قرآنی هستند که با ولایت علوی ارتباط دارند و نابودی را برای خود رقم زده‌اند.

نائینی شهادت را انتخاب آگاهانه شهدا اعلام کرد و گفت: شهدای ما حتی در زمان نبرد و در جبهه مشغول درس خواندن و نماز شب خواندن بودند.

وی متذکر شد: هر چند جنگ تحمیلی هشت سال به درازا کشید، اما جنگ با استعمار تا ظهور امام زمان (عج) ادامه داشته و دامنه و گستره این جنگ نیز روز به روز وسیع‌تر می‌شود. 

به گفته وی، اگر زمانی در جبهه عراق قرار داشتیم امروز در جبهه وسیعی به بزرگی همه دنیا با استکبار جهانی، اتحادیه اروپا و ناتو در حال مبارزه هستیم.

نائینی اعتراف دشمن به توان جمهوری اسلامی را نشانه قدرت اسلام دانست و گفت: دشمن ضمن اعتراف به قدرت جمهوری اسلامی از پیروزی همزمان ایران در چندین میدان مبارزه مانند تحریم‌های اقتصادی، فرهنگی و عرصه‌هایی از این دست در بهت و حیرت است.     

وی با جهانی خواندن گستره میدان نبرد جمهوری اسلامی با دشمنان اسلام ابراز داشت: اگر در گذشته گستره میدان نبرد مرزهای ایران و عراق بود امروز جمهوری اسلامی در یک میدان جهانی اقتصادی، سیاسی، فرهنگی با جنگ نرم دشمن مبارزه می‌کند.

فرمانده سپاه کاشان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز به قدری توانمند شده است که فشنگ‌های ایران در غزه به قلب اسرائیل شلیک می‌شود و دشمن را طی مدت کمتر از هفت روز وادار به تسلیم می‌کند.

نائینی افزود: هفت روز مقاومت و پیروزی غزه در برابر اسرائیل در حالی به دست آمده است که پیش از این پنج کشور عربی در نبرد با اسرائیل طی مدت کمتر از پنج روز شکست خورده بودند.

وی پیروزی اخیر مسلمانان فلسطین بر اسرائیل را از برکت خون شهدا دانست و گفت: این اعتماد و اعتقاد مردم مسلمان است که امروز پنجه در پنجه دشمن انداخته است.

انتهای پیام/ب/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول