اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف مازندران خبر داد

اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در 280 امامزاده استان در دهه اول محرم برگزار می‌شود.

اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه مازندران، حجت‌الاسلام ستار علیزاده اظهار داشت: نمایشگاه بصیرت عاشورایی به مناسبت ایام محرم در 37 بقعه متبرکه استان در حال برگزاری است.

وی بیان داشت: این پوسترها که توسط مجتمع فرهنگی و پژوهشی معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه تهیه شده است در بقاع متبرکه استان به نمایش گذاشته شده و تا پایان محرم ادامه دارد.

علیزاده افزود: این مجموعه نمایشگاهی مطالبی چون دست آوردهای عاشورا، عاشورا صحنه عبرت، شعاع بصیرت، از جنس نور، پرتو عترت، یا لیتنا کنا معک، رد پای گذشته، تیر شبهه، پای درس عاشورا، پیام فوری عاشورا برای امروز، دو عامل آفت زا، دشمن همراه، عبیدالله بن حُرّ جعفی، بصیرت لحظه ها، وصیت عاشورایی، عاشورا پرگاری برای ترسیم عشق، ما و انقلاب اسلامی و ... بصورت تابلوهایی زیبا به چاپ رسیده است.

*ضرورت مشارکت عمومی برای تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران بر مشارکت عمومی مردم در تبدیل این اماکن به قطب فرهنگی تاکید کرد.

وی افزود: مردم ولایتمدار استان مازندران افتخار دارند تا میزبان بیشترین امامزادگان در کشور باشند و این مسئولیت ما را زیاد می‌کند و برای تبدیل این اماکن مذهبی باید از تمام امکانات و نیروهای با تجربه بومی استفاده شود.

علیزاده درباره انجام امورات اوقافی در سامانه جامه موقوفات گفت: انتقال کامل اطلاعات موقوفات و بقاع کاملا باید در سامانه قرار گیرد و به نحو احسن به انجام امورات ارباب رجوع پرداخته شود.

*استمرار فرهنگ عاشورا

وی مهم‌ترین عامل موفقیت جهان شیعه را استمرار فرهنگ عاشورا عنوان کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: 256 شبکه فارسی زبان بر علیه فرهنگ عاشورا فعال هستند و همه ما می‌دانیم که عامل موفقیت شیعه در جهان استمرار فرهنگ عاشورا و زنده نگه داشتن این فرهنگ است.

علیزاده افزود: قیام حضرت امام حسین (ع) از بهترین و ماندگارترین قیام‌ها در طول تاریخ است و نهضت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نهضت عملی آیات قرآن بوده و آن امام در عمل آیات و کلمات قرآن را تفسیر و معنا کرد.

این مسئول فرهنگی ادامه داد: حضرت امام حسین (ع) دین‌باوری و دین داشتن را به جهانیان نشان داد و اگـر می‌خواهیم دین را حفظ کنیم باید مانند آن حضرت از خودگذشتگی و ایثار داشته باشیم.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف در امامزادگان گفت : در این ایام هیئات مذهبی شهرستان‌ها به سوی امامزادگان و بقاع متبرکه دسته‌روی و زنجیرزنی می‌کنند و به عزاداری می‌پردازند.

انتهای پیام/86003/ع/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول