اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفظ آثار استان اردبیل:

جنگ تحمیلی جنگ جهانی سوم بود / مقاومت اقتصادی با پیام عاشورایی

خبرگزاری فارس: مدیر کل بنیاد حفظ اثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: به اعتقاد بسیاری از تحلیلگران نظامی جنگ هشت ساله تمام ملل با ایران جنگ جهانی سوم بود که پیروز آن ایرانیان هستند.

جنگ تحمیلی جنگ جهانی سوم بود / مقاومت اقتصادی با پیام عاشورایی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ذکی‌الله خوشبخت پیش از خطبه‌های نماز جمعه اردبیل و در گرامی داشت فتح سوسنگرد اظهار داشت: ما با 46 کشور دنیا مقابله کردیم به طوری که براساس اسناد و شواهد از 21 کشور دنیا اسیر گفته بودیم و تجهیزات نظامی و کمک‌های تسلیحاتی آنها برای ما مشخص بود.

وی ادامه داد: در این جنگ 40 کشور دنیا یک طرف و ملت ایران یک طرف دیگر قرار گرفته بودند اما ملت ما با حب اهل بیت(ع) و اعتقاد و دین‌باوری خود توانست اندیشه ظالمانه مستکبران را باطل کند و سحر آنها را برملا سازد.

این مسئول با بیان اینکه در عرصه فشارهای کنونی نیز می‌توان از حرکت‌های ناجوانمردانه نظام سلطه به راحتی عبور کرد بیان داشت: دشمن در یک تجزیه و تحلیل غلط احساس می‌کرد که امام راحل برای نسل اول و دوم انقلاب توصیه کرده بود که با فرهنگ عاشورایی و اعتقاداتی همچون روزه‌داری می‌توان فشار اقتصادی را شکست که نسل سوم و چهارم شاید به این پیام بی‌تفاوت باشند اما آنها غافل از این امر بودند که فرهنگ استقامت برگفته از عاشورا در خون و رگ ماست.

خوشبخت گفت: ما در کمتر از 57 روز از اغاز جنگ به شهر سوسنگرد که به اشغال دشمن رفته بود با محوریت ولایت و رهبری رفته و آن را از دست دشمن غدار نجات دادیم و این تکه جدا شده از پیکره ایران اسلامی را بازگرداندیم.

وی تصریح کرد: در آن روز نیز رزمندگان عاشورایی ما که با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی تقارن داشت در تبعیت از مولایشان امام راحل تنگناها را شکستند و سوسنگرد را که کلید و دروازه ورود به اهواز بود فتح کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل افزود: شهید علی تجلایی در آن ایام با آیت‌الله تجلایی تماس داشتند تا به امام سفارش کنند که شهر سوسنگرد در آستامه سقوط است اما رزمندگان با اندیشه کربلایی و عاشورایی خود تا آخرین نفس ایستاده‌اند و نمی‌گذارند مقاومت شهر شکسته شود.

خوشبخت اضافه کرد: امام بعد از دریافت این پیام به آیت‌الله مدنی دستور دادند تا به تهران آمده و اوضاع و احوال را اطلاع دهد که امام بزرگوار بعد از استماع شرح ماجرا به رهبر معظم انقلاب که نماینده امام در شورای عالی دفاع بود دستور دادند تا فردا باید سوسنگرد آزاد شود.

وی اظهار داشت: در حالی که 500 نفر انسان فرشته سیرت در سوسنگرد محاصره شده بودند و با کمبود تجهیزات و غذا و آب روبرو بودند با یورش رزمندگان اسلام این جبهه میانی فتح شد تا صدام که هوس فتح خوزستان را داشت تا این شهر را از ایران جدا کند با سنگین‌ترین شکست روبرو شود.

این مسئول تصریح کرد: در چنین روزی رزمندگان اسلام تودهنی بزرگی را به صدام و حامیان آنها زدند که دوست داشتند در فاصله 24 ساعت تمام شهرهای جنوبی ایران را فتح کنند.

خوشبخت در پایان سخنان خود رمز پیروزی در جنگ هشت ساله و عملیات‌های متعدد را حفظ روحیه یگانگی و وحدت، ولایتمداری و روحیه عاشورایی دانست و اظهار داشت: این ملت همچنان با روحیه برگرفته از ولایتمداری و عاشورایی دشمنان را ناکام می‌گذارد و سختی‌های گذرا را با جان و دل می‌خرد و هرگز از مرام «هیهات من‌الذله» پائین نمی‌آید.

انتهای پیام/62001/صا/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول