اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام عالی در جمع عزاداران حسینی:

وصال الی‌الله تنها از طریق اهل‌بیت (ع) میسر است

خبرگزاری فارس: یک کارشناس مذهبی گفت: وصال الی ‌الله تنها از طریق اهل‌بیت (ع) میسر است و بهترین راه پاک کردن سریع دل‌ها از گناه، سوار شدن به کشتی نجات امام حسین (ع) است.

وصال الی‌الله تنها از طریق اهل‌بیت (ع) میسر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان حجت‌الاسلام مسعود عالی یکشنبه شب در جمع عزاداران حسینی در مسجد امام (ره) اصفهان اظهار کرد: ماه محرم نورانیت ویژه‌ای دارد به گونه‌ای که هر انسانی می‌تواند در 10 روز نخست این ماه، خود را از آلودگی پاک کند و روز عاشورا خود را به امام حسین (ع) ملحق کند.

وی افزود: این موضوع مطابق معارف دینی ما به هیچ عنوان اغراق نیست چرا که از دیدگاه دین ما تطهیر و نورانیت تنها از طریق ولی خدا امکان‌پذیر است.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اجازه امام حسین (ع) به اصحابش در شب عاشورا برای ترک صحنه کربلا تاکید کرد: ایشان در حرف خود جدی بود چرا که اهل‌بیت (ع) تنها برای دستگیری و هدایت بندگان آمده‌اند و محتاج کسی نیستند، بنابراین هیچ‌کس را به زور هدایت نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه در قرآن کریم نیز به پاک‌کردن دل‌ها از طریق اهل‌بیت اشاره شده است، ادامه داد: خداوند در کتاب آسمانی ما خطاب به اهل‌بیت (ع) می‌فرماید که تنها شما را از گناه پاک کرده‌ام.

حجت‌الاسلام عالی اضافه کرد: انسان‌های پاک مانند حضرت ابوالفضل (ع) در این دنیا زیادند اما اینکه خداوند این خطاب را تنها به 14 معصوم (ع) می‌فرماید به این دلیل است که مابقی انسان‌های پاک نیز نورانیت خود را از چشمه نورانی اهل‌بیت (ع)کسب کرده‌ا‌ند.

وی تاکید کرد: هیچ انسانی نمی‌تواند به تنهایی برای تطهیر و نورانیت خود نسخه بپیچد، به طور مثال عیوب خود را شناسایی و راه‌هایی برای رفع آنها ارائه و به نتیجه برسد چرا که این راه گام نهادن در مسیری است که شیطان در آن پیش رفت.

این کارشناس مذهبی با اشاره به سرپیچی شیطان از سجده بر حضرت آدم تصریح کرد: شیطان در عوض سجده نکردن بر آدم به خدا قول داد که وی را عبادتی کند که تا به حال کسی نکرده بود.

وی افزود: این در حالی است که ابلیس فراموش کرده بود که خضوع در برابر ولی خداست که انسان را به بالاترین درجه می‌رساند و با جستجوی مسیری به جز راهی که خدا به وی نشان داد مطرود همیشگی از درگاه خداوند شد.

حجت الاسلام عالی تاکید کرد: نماز، زهد، اصول و فروع دین بدون ولایت انسان را بالا نمی‌برد و بدون این نگین ارزشمند حلقه آفرینش، توحید نیز در پیشگاه خدا پذیرفته نیست.

وی ادامه داد: امام رضا(ع) در حدیث معروفی که درباره ولایت دارند کلمه لا اله الا الله را دژ مستحکم ایمان برشمردند اما در کنار آن اشاره به شرطی کرده و خود را جزو آن دانستند که اشاره به این مسئله دارد که اگر ولایت در کنار توحید به عنوان بالاترین عبادت قرار نگیرد، دیگر ارزشی ندارد.

این کارشناس مذهبی اظهار کرد: چنین توحیدی همانند توحید امام الحرمین عربستان است که نه تنها یک بار نیز با صهیونیست‌ها مخالفت نکرده است بلکه بارها همراهی خود را با دشمنان مسلمانان اعلام کرده است.

وی با اشاره به اینکه در روایات امام حسین(ع) به عنوان کشتی نجات معرفی شده است، تاکید کرد: امام رضا(ع) می‌فرماید که همه ما اهل ‌بیت، سفینه نجات هستیم اما کشتی امام حسین (ع) سریع‌تر و وسیع‌تر است به گونه‌ای که در روز عاشورا در نصف روز توانست بسیاری از افراد را از گناه پاک کند و برای بقیه امت نیز به طور قطع چنین است.

انتهای پیام/63001/صا/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول