اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم (ع):

مباهله مهر حقانیت بر رسالت پیامبر و اهل بیت زد

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) با اشاره به واقعه مباهله گفت: مباهله مهر حقانیت دیگری بر رسالت پیامبر و اهل بیت علیهم‌السلام زده است.

مباهله مهر حقانیت بر رسالت پیامبر و اهل بیت زد

حجت‌الاسلام محمد تقدیری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران با اشاره به واقعه مباهله گفت: پیامبر مکرم اسلام (ص) در یکی از سال‌هایی که در مدینه بودند با مسیحیان در ارتباط با اینکه حضرت مسیح خدا است یا نه؛ به مباحثه پرداختند.

معاون فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) اظهار داشت: این مباحثه به نتیجه‌ای نرسید و آنها به کارشان پافشاری کردند و در همین هنگام از جانب خداوند متعال آیه 61 سوره مبارکه آل عمران نازل شد به این مضمون که «اگر آنها قبول نمی‌کنند مباهله کنید».

وی در ارتباط با مباهله خاطرنشان کرد: مباهله یعنی هر کس ادعا می‌کند اگر طرف مقابلش بر طریق باطل است عذاب بر او وارد شود و در آن زمان هر کس که بر راه باطل باشد عذاب بر او نازل خواهد شد.

تقدیری بیان داشت: روز 24 ذی‌الحجه گروهی از مسیحیان به رهبری ابوحارث که مسیحی بود وارد آن منطقه مباهله شدند که بعدها در آنجا مسجدی ساختند و در حال حاضر به نام مسجد مباهله معروف است.

مسئول حوزه علمیه خواهران حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) ادامه داد: پیامبر مکرم اسلام (ص) نیز به همراه حضرت علی (ع)، حضرت زهرا (س)، امام حسن (ع) و امام حسین (ع) وارد منطقه مباهله شدند.

وی در ادامه یادآور شد: رهبر آن مسیحیان به یارانش گفته بود چنانچه محمد (ص) با سپاهیانش آمد نترسید و مباهله کنید اما اگر با خانواده‌اش آمد این معلوم است که پشتیبانش یک فضای معنوی است ولی اگر با سپاه آمد معلوم است که پشتیبانش نیروهای مادی است.

تقدیری خاطرنشان کرد: مردان آن روز دیدند که پیامبر مکرم اسلام (ص) با خانواده‌اش آمد و همین سبب شد که آنها مباهله را نپذیرند و برای مباهله حاضر نشدند و قبول کردند که پیامبر اعظم (ص) بر حق است و به عنوان کافر ذمی، به حکومت اسلامی جزیه پرداخت کردند.

معاون فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) افزود: پیامبر عظیم‌الشان اسلام (ص) هم وقتی این پنج نفر را بردند، فرمودند که خدایا این‌ها خانواده و اهل بیت من هستند و آمدم تا حقانیت را ثابت کنم و آنجا به همین مناسبت به منطقه مباهله مشهور شد.

مسئول حوزه علمیه خواهران حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) در پایان با اشاره به واقعه مباهله تصریح کرد: مباهله مهر حقانیت دیگری بر رسالت پیامبر و اهل بیت علیهم‌السلام زده است.

انتهای پیام/ب20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول