اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم:

مبلغان به تقویت روحیه امید در مردم کمک کنند/ اهل سنت ایران محب اهل بیت هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به شرایط اقتصادی کشور گفت: روحانیون و مبلغان باید بر اساس خواسته‌های رهبری کاری کنند که مردم به صورت امیدوارانه در صحنه حاضر باشند.

مبلغان به تقویت روحیه امید در مردم کمک کنند/ اهل سنت ایران محب اهل بیت هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام عباس اسکندری پیش از ظهر امروز در جمع گروهی از طلاب عضو گروه‌های جهادی تبلیغی به مناطق محروم ابراز کرد: در برهه‌ای حساس از تاریخ به سر می‌بریم و فعالیت مبلغان گروه‌های جهادی تبلیغی در این میان اهمیت فراوانی دارد.

وی افزود: پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) تا مقطع کنونی، تاریخ اسلام دارای فراز و فرودهای بسیاری بوده و یکی از مهم‌ترین آن‌ها تقابل اسلام اهل بیت(ع) و اسلام اموی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه این مسئله در همه دوران‌های تاریخی وجود داشته است گفت: تقابل تشیع و امویان در زمان ائمه معصوم(ع) و پس از آنان نیز در دوران غیبت با حضور حوزه‌های علمیه و مراجع تقلید تداوم یافت.

وی خاطر نشان کرد: پس از انقلاب اسلامی ایران مستکبران جهانی متوجه شدند که یک ملت با تأسی به مکتب تشیع توانسته است معادلات آن‌ها را بر هم بزند و علاوه بر این به ظرفیت عظیم مراجع تقلید و حوزه‌های علمیه پی بردند.

اسکندری با اشاره به فعالیت گروه‌های مختلف مانند کمونیست‌ها و سرمایه‌داران بر ضد دین و مذهب افزود: آن‌ها به مسخره کردن دین‌داران می‌پرداختند و مذهب و دین را افیون ملت‌ها می‌دانستند به طوری که اگر کسی ادعای دین‌داری و طرفداری از دین داشت، فردی متحجر معرفی می‌شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم تصریح کرد: امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی خدمات فراوانی به دین و کشور کردند و هنوز عظمت این کار آن گونه که باید و شاید شناخته نشده است.

وی ادامه داد: تا پیش از انقلاب افراد متدین از بیان نظرات خویش ابا داشتند و حتی مجبور بودند عبادات خود را در خفا انجام دهند زیرا جوی سنگین بر جامعه حاکم بود و دینداران را افرادی عقب‌مانده می‌دانستند.

اسکندری با بیان اینکه طی 33 سال پس از پیروزی انقلاب دشمنان هر کاری که از دستشان بر می‌آمد را بر ضد ملت ایران انجام دادند عنوان داشت: با این وجود به دلیل اینکه مردم ایران انقلاب خود را به پشتوانه اسلام بنا کرده بودند دشمنان نتوانستند پیروز شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: هم‌اکنون جبهه‌ای گسترده و بین‌المللی علیه مکتب ناب تشیع به وجود آمده و در این میان تکلیف مبلغان دینی بسیار سنگین است.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی و اجتماعی داخلی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مباحث، تطبیق سیاست‌های تبلیغی بر اندیشه‌های امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری است زیرا این دو بزرگوار بهتر از همه ما به اوضاع و احوال زمان و دین آشنا بوده و از همگان نسبت به اسلام و کشور دلسوزتر هستند.

اسکندری با بیان اینکه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بهتر از هر کس راهکارهای تبلیغ صحیح دین را معرفی کرده‌اند افزود: امروز رهبر انقلاب بر پرهیز از ایجاد اختلاف میان سنی و شیعه تاکید کرده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم خاطر نشان کرد: سیره و روش ائمه معصومین(ع) باید مورد توجه همگان به ویژه مبلغان قرار گیرد زیرا آن بزرگواران در برخی شرایط تقیه را مجاز می‌شمردند هر چند امروز ما در موضع قدرت بوده و تقیه در سطح آن دوران نیست اما نباید سخنی گفته شود که ایجاد اختلاف کرده و برای نظام اسلامی مشکلی به وجود بیاورد.

وی ادامه داد: استکبار جهانی برای بر هم زدن هلال شیعی نقشه‌های زیادی طراحی کرده‌اند بنابراین نباید با ایجاد اختلاف میان سنی و شیعه به آنان کمک کرد ضمن اینکه باید توجه داشت بین اهل سنت و وهابیت تفاوت وجود دارد.

اسکندری با بیان اینکه وهابی تصور کردن همه اهل تسنن کمک به سردمداران وهابیت محسوب می‌شود گفت: جامعه اهل سنت ایران محب اهل بیت(ع) بوده و تفکرات وهابی را قبول ندارند و این مطلب باید مدنظر قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با تاکید بر ایجاد ارتباط دوستانه با اهل سنت و شیعیان ایران بیان داشت: حساسیت دفاع از مکتب اهل بیت(ع) منافاتی با این ندارد که در شرایط کنونی از ایجاد اختلاف پرهیز کنیم.

وی به شرایط اقتصادی کشور اشاره کرد و افزود: مبلغان نمی‌توانند به این مسئله بی‌توجه باشند زیرا مردم سئوالات اساسی در این زمینه دارند بنابراین روحانیون باید بر اساس خواسته‌های رهبری کاری کنند که مردم به صورت امیدوارانه در صحنه حاضر باشند.

اسکندری روحانیت را همدرد اصلی مردم دانست و گفت: روحانیون نباید اشتباهات و خلاف‌های برخی مسئولان را توجیه کرده و از حیثیت روحانیت برای این امر بهره ببرند.

انتهای پیام/78004/ل/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول