اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور حجت‌الاسلام ادیب یزدی صورت گرفت

برگزاری گردهمایی مداحان اهل‌بیت (ع) در قزوین

خبرگزاری فارس: گردهمایی مداحان عصمت و طهارت اهل‌ بیت (ع) و شعرای آئینی با حضور حجت‌الاسلام ادیب یزدی در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی در قزوین برگزار شد.

برگزاری گردهمایی مداحان اهل‌بیت (ع) در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، گردهمایی مداحان عصمت و طهارت اهل‌ بیت (ع) و شعرای آئینی با حضور حجت‌الاسلام ادیب یزدی، مدیرکل و معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین، مداحان و ذاکران اهل‌ بیت (ع) در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی در قزوین برگزار شد.

در گردهمایی مداحان عصمت و طهارت اهل‌ بیت (ع) و شعرای آئینی حجت‌الاسلام ادیب یزدی و مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین سخنرانی کردند.

در این مراسم نکات برگزاری مطلوب‌تر مرثیه‌سرایی به مداحان بیان و از آنان خواسته شد برای کاهش آسیب‌های مراسم‌های عزاداری امام حسین (ع) همت کنند.

ادیب یزدی در این مراسم بیان کرد: مردم، مداحان و مسئولان هیئت‌های مذهبی با انحرافات و خرافات در مراسم‌ عزاداری امام حسین (ع) برخورد کنند تا این خرافات در جامعه ریشه‌کن شود.

وی با اشاره به اینکه دشمنان اسلام به دنبال شناسایی مراسم‌ عزاداری امام حسین (ع) در بین مسلمانان هستند، ابراز کرد: آنان با بزرگ کردن این آسیب‌ها، برای خدشه‌دار کردن حیثیت شیعه در دنیا استفاده می‌کنند تا بتوانند ارزش‌ها و اعتقادات مذهبی آنان را تحقیر و ناچیز کنند.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: مداحان از حرف‌هایی که موجب ارتقای عظمت اهل‌ بیت (ع) می‌شوند استفاده کنند و از اغراق‌گویی‌ها و سخنان نامعقول در مرثیه‌سرایی به شدت پرهیز کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: مداحان باید با ایجاد شور و شعف فراوان در مراسم عزاداری امام حسین (ع) مردم را به شرکت در این مراسم تشویق و آنان را با معرفت و محبت اهل‌ بیت (ع) آشنا کنند.

وی با بیان اینکه ایران با برخی از مشکلات اقتصادی مواجه است، اذعان کرد: این مشکلات نباید خدشه‌ای در علاقه و ارادت مردم نسبت به اهل‌ بیت (ع) ایجاد کنند و همچنین آنان با تدبر و صبر در برطرف کردن این مشکلات انقلاب اسلامی را همراهی و حمایت کنند تا یک بار دیگر اقتدار و عظمت این کشور را به جهانیان اثبات کنند.

انتهای پیام/77009/خ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول