اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا خبر داد

برپایی همایش پیرغلامان اهل بیت در صومعه‌سرا

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا از برپایی همایش «پیرغلامان اهل بیت (ع)» تا پایان هفته جاری در این شهرستان خبر داد.

برپایی همایش پیرغلامان اهل بیت در صومعه‌سرا

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، حجت‌الاسلام منوچهر احمدی‌پور عصر امروز در جمع مداحان این شهرستان در سالن اجتماعات شهید بهشتی صومعه‌سرا اظهار کرد: مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) به ویژه در ایام محرم نقش مهم و حیاتی در راستای تبیین دین و شناساندن اهداف مقدس امام حسین (ع) و یارانش را بر عهده دارند.

وی افزود: ذاکران اهل بیت (ع) و هیئت‌های مذهبی باید در راستای ترویج و گسترش مناسب فرهنگ قرآنی گام بردارند و عمل کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا با بیان اینکه صومعه‌سرا 230 مسجد دارد، تصریح کرد: از این تعداد، 200 مسجد فعال در اجرای برنامه‌های ایام محرم هستند.

به گفته وی تمام مساجد صومعه‌سرا برای اجرای مراسم و مجالس عزاداری و سوگواری عاشقان اباعبدالله‌الحسین (ع) آماده هستند.

احمدی‌پور از اعزام 60 مبلغ به مساجد صومعه‌سرا همزمان با ایام محرم خبر داد و بیان کرد: از مجموع 60 مبلغ زن و مرد اعزامی به مساجد صومعه‌سرا بالغ بر 30 مبلغ بومی این شهرستان هستند.

وی با اشاره به آمادگی در اعزام مداحان به مجالس ایام محرم اذعان کرد: تمام مداحان صومعه‌سرا با هماهنگی‌های صورت گرفته در ایام محرم مهمان مجالس امام حسین (ع) در مناطق شهری و روستایی هستند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا به وجود 120 مداح و ذاکر اهل بیت (ع) در این شهرستان اشاره کرد و گفت: این مداحان پیش از اجرای فعالیت در مراسم عزای حسینی (ع) با اهدای منشورنامه مداحی، تغزیه فرهنگی می‌شوند.

وی تزریق تغذیه فرهنگی به مداحان را ضروری برشمرد و افزود: این امر به دلیل دوری مداحان از آسیب‌ها و آفات فرهنگی است.

احمدی‌پور از برگزاری همایش «پیر غلامان اهل بیت (ع)» در صومعه‌سرا خبر داد و افزود: صومعه‌سرا دارای 20 پیر غلام اهل بیت (ع) است که در جریان این همایش در پایان هفته جاری رأس ساعت 10 صبح در مسجد امام حسین (ع) این شهرستان تجلیل می‌شوند.

وی اهدای کارت شناسایی مداحان به تمام مداحان صومعه‌سرا را در راستای ساماندهی عنوان کرد و یادآور شد: مداحان ساماندهی شده صومعه‌سرا این کارت را پیش از آغاز ماه محرم دریافت می‌کنند.

این مسئول با تصریح بر اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از شش جلسه توجیهی برای مداحان صومعه‌سرایی برگزار شده است، اذعان کرد: در این جلسه‌ها تمام تذکرات لازم به مداحان داده شد.

ا‌نتهای پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول