اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت محرم

محدودیت‌های ترافیکی ایام عزاداری در قزوین اعلام شد

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قزوین گفت: محدودیت‌های ترافیکی درون شهری در ایام عزاداری به مناسبت اواخر دهه نخست ماه محرم در قزوین اعلام شد.

محدودیت‌های ترافیکی ایام عزاداری در قزوین اعلام شد

غلامعلی حسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: به مناسبت فرا رسیدن ایام عزاداری در روزهای هفتم، هشتم، نهم و دهم ماه محرم دسته‌های عزاداری سینه‌زنی اجرا می‌شود بر این اساس رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی قزوین برای روان‌سازی ترافیک، محدویت‌های ترافیکی را در برخی از خیابان‌ها در شهر قزوین اجرا می‌کند.

وی با بیان اینکه امشب مصادف با شب هفتم محرم دسته‌های عزاداری سینه‌زنی و زنجیرزنی به امامزاده بی‌بی شهربانو (س) حرکت می‌کنند، بیان کرد: محدودیت‌های ترافیکی منتهی به این امامزاده در خیابان‌های باغ‌دبیر، شاهد، تهران‌قدیم و همچنین در کوچه‌های منتهی به این امامزاده ‌اجرا می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قزوین ابراز کرد: سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین تا پایان مراسم‌های عزاداری سینه‌زنی و زنجیرزنی در شب‌های محرم مردم عزادار را به منازلشان جابه‌جا می‌کنند و همچنین مسافت افرادی که تا منزلشان کوتاه است حتی‌المقدور این مسافت را پیاده طی کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه شب پنج‌شنبه مصادف با هشتم محرم دسته‌های عزاداری سینه‌زنی و زنجیرزنی به امامزاده علی (ع) و آمنه خاتون (س) حرکت می‌کنند، اذعان کرد: در این شب محدودیت‌های ترافیکی در خیابان‌های طالقانی شرقی، ملک‌آباد، شهادت و قسمتی از خیابان باغ‌دبیر و همچنین در کوچه‌های منتهی به این امامزاده‌ها اجرا می‌شود.

حسنی با بیان اینکه شب جمعه مصادف با نهم محرم دسته‌های عزاداری سینه‌زنی و زنجیرزنی به امامزاده سلطان سیدمحمد (ع) حرکت می‌کنند، اظهار کرد: در این شب محدودیت‌های ترافیکی در خیابان‌های شهدا، منتظری غربی، مولوی و نواب جنوبی و همچنین در کوچه‌های منتهی به این امامزاده‌ها از جمله تبریز افزایش می‌یابد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قزوین خاطرنشان کرد: با برپا کردن مراسم عزاداری سینه‌زنی و زنجیرزنی در روز تاسوعا محدودیت‌های ترافیکی در خیابان پیغمبریه و شهدا اجرا می‌شود.

حسنی با اشاره به اینکه شب دهم محرم و روز عاشورا محدودیت‌های ترافیکی سنگین‌تر می‌شود، ابراز کرد: در این شب و روز محدودیت‌های ترافیکی در خیابان‌های مرکزی، جنوبی، شرقی و غربی در شهر قزوین اعمال می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قزوین خاطرنشان کرد: دسته‌های عزاداری سینه‌زنی و زنجیرزنی در شب‌های هفتم، هشتم، نهم و دهم بعد از نماز مغرب و عشا آغاز و تا ساعت 23 شب ادامه دارد.

این مسئول با بیان اینکه مردم عزادار در محدودیت‌های ترافیکی از تردد خودرو به شدت پرهیز کنند، خاطرنشان کرد: رانندگان در صورت تخلف خودرو‌های آنان متوقف و طبق قانون به پارکینگ حمل می‌شود.

حسنی با اشاره به اینکه مردم عزادار برای روان‌سازی ترافیک از خودروهای شخصی استفاده نکنند، بیان کرد: مردم عزاداری با مأموران راهنمایی و رانندگی همکاری مطلوب داشته باشند تا دسته‌های عزاداری سینه‌زنی و زنجیرزنی مراسم خود را باشکوه‌تر برگزار کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قزوین خاطرنشان کرد: رانندگان قزوینی به علت محدودیت ظرفیت معابر در ایام عزاداری در روزهای تاسوعا و عاشورا از خودروهای شخصی استفاده نکنند تا از ترافیک سنگین در خیابان‌های درون شهری و مزاحمت تردد برای دسته‌های عزاداری در این روزها جلوگیری شود.

انتهای پیام/77009/ی/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول