اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مرکز تحقیقات دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

عفونت قارچی از عفونت‌های رایج در حفره دهان است

خبرگزاری فارس: عضو مرکز تحقیقات دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از عفونت‌هایی که در حفره دهان شایع است، عفونت قارچی است.

عفونت قارچی از عفونت‌های رایج در حفره دهان است

مجید صنعت‌خانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: از عفونت‌هایی که در حفره دهان شایع است، عفونت قارچی است.

وی در ارتباط با دلایل به وجود آمدن بیماری‌های عفونی در دهان تصریح کرد: عفونت‌ها به‌ویژه عفونت‌های قارچی می‌تواند در اثر دلایلی مانند بالارفتن سن، کم‌بودن بزاق دهان، وجود بیماری‌های کنترل نشده‌ای مانند دیابت و یا مصرف برخی از داروها به صورت همزمان به وجود بیاید.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد آفت‌های داخل دهان را نشانه‌ای از بیماری‌های مختلف داخلی عنوان کرد و ادامه داد: این نشانه به طور عمومی می‌تواند نشانه بیماری‌های داخلی مانند بیماری‌های گوارشی، عفونت‌های داخلی و یا گاها کم خونی باشد.

عضو مرکز تحقیقات دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به دیگر بیماری‌هایی که نشانه آن آفت درون دهان است، خاطرنشان کرد: در برخی از موارد نادر این عارضه‌ها ممکن است نشان‌دهنده ضعف ایمنی و وجود بیماری‌هایی مانند سرطان و یا ایدز باشد.

صنعت‌خانی در این راستا ادامه داد: اما در بسیاری از موارد وجود این ضایعات در دهان نشان‌دهنده یک مشکل عفونی به‌ویژه عفونت‌های قارچی در حفره دهان است.

انتهای پیام/ب30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول