اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی شهرستان نکا خبر داد

فعالیت کمپ‌های غیرمجاز در شرق مازندران/ 5 کمپ در انتظار مجوز

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی شهرستان نکا با اشاره به فعالیت کمپ‌های غیرمجاز در شرق مازندران گفت: پنج کمپ اعتیاد در نکا در انتظار دریافت مجوز هستند تا فعالیت خود را به صورت رسمی در شرق مازندران آغاز کنند.

فعالیت کمپ‌های غیرمجاز در شرق مازندران/  5 کمپ در انتظار مجوز

سید حسین کاظمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان نکا بیان داشت: ایجاد، راه‌اندازی و حمایت از کمپ‌های تخصصی ترک اعتیاد در شهرستان ضروری است و باید در این راستا تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر دو کمپ ترک اعتیاد زیر نظر بهزیستی و شبکه بهداشت شهرستان در حال فعالیت است که با مجوزهای اشاره شده، این شهرستان دارای هفت مجوز ترک اعتیاد می‌شود.

کاظمی یادآور شد: فعالیت کمپ‌های غیرمجاز در سطح شهرستان در سال‌های گذشته بسیار فراوان بود که با شناسایی این کمپ‌ها و پلمپ آن با دستور قضایی در پی ایجاد کمپ‌های قانونی و با مجوز رسمی از بهزیستی، بهداشت و دستگاه‌های ذی‌صلاح هستیم.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان نکا از اعتیاد به عنوان عامل خانمان‌سوز زندگی و جامعه نام برد که فعالیت شیطانی دشمن برای نابود کردن فرزندان و جوانان این مرز و بوم است و اکنون دشمن با این حربه در جنگ با ایران وارد شده و باید با آگاهی بالایی در این راستا اقدام شود.

این مسئول گفت: تمام کمپ‌های ترک اعتیاد در خارج از بافت مسکونی ساخته شده تا برای دیگران مزاحمت ایجاد نشود و باید با مجوز رسمی فعالیت کنند

وی بیان داشت: با توجه به وجود محله پرخطر عباس آباد مراکز مشاوره‌ای اجتماعی در سطح شهرستان نیز فعال است که در همین ارتباط یک مرکز مشاوره خدمات اجتماعی در سطح عباس‌آباد فعال شده تا در این ارتباط با مشاوره در زمینه خدمات اجتماعی مددکار خوبی برای نیازمندان در این زمینه باشد.

کاظمی ادامه داد: مرکز DIC یا کاهش آسیب‌های اجتماعی ارائه‌ دهنده خدمات آموزشی، بهداشتی، رفاهی و مشاوره به معتادان تزریقی و خانواده آنان است که واجدان شرایط در این باره شامل معتادان تزریقی، معتادان و افراد با رفتارهای پرخطر و خانواده آنان هستند.

این مسئول افزود: این مرکز برای کنترل آسیب‌های اجتماعی فعال شده و معتادان پرخطر و در معرض ابتلا به بیماری‌های عفونی نظیر ایدز با مراجعه به این مرکز از امکانات رایگان همانند سرنگ و برنامه‌های آموزشی رایگان، تزریق ایمن و امکانات دیگر این مرکز استفاده می‌کنند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان نکا اذعان داشت: آموزش خانواده‌ها، آگاه‌سازی و آشنایی آنان با مواد مخدر و مضرات آن می‌تواند در امر پیشگیری و مبارزه سهم بسزایی داشته باشد که در این راستا همه ما باید فعال‌تر از گذشته وارد شویم.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول