اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم خواستار شد

نظارت جدی بر طرح استفاده از وسایل آرایشی شخصی در دیلم

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم آرایشگران را یکی از گروه‌های پرخطر در معرض ویروس اچ‌آی‌وی دانست و بیان کرد: طرح استفاده از وسایل آرایشی شخصی در آرایشگاه‌ها باید با جدیت و نظارت بیشتری انجام شود.

نظارت جدی بر طرح استفاده از وسایل آرایشی شخصی در دیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از دیلم عبدالحسین ناصری بعد از ظهر امروز در جمع مدیران بهداشتی و درمانی شهرستان دیلم اظهار داشت: اصلیت و طراحی برنامه نقش تغذیه در پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی در شهرستان خوب بوده و باید بازنگری کلی روی نقاط ضعف برنامه داشته باشیم.

ناصری با اشاره به ضرورت اطلاع‌رسانی وسیع در خصوص پیشگیری از بیماری ایدز در جامعه افزود: ایمنی کارکنان بهداشت و درمان در مقابل بیماری ایدز بسیار مهم است و باید آموزش‌ها و تدابیر لازم در این خصوص انجام شود. 

وی آرایشگران را یکی از گروه‌های پرخطر در معرض ویروس اچ‌آی‌وی دانست و بیان کرد: طرح استفاده از وسایل آرایشی شخصی در آرایشگاه‌ها باید با جدیت و نظارت بیشتری انجام شود.

رئیس شبکه بهداشت دیلم از کارشناسان ستادی خواست در هنگام بازدید از خانه‌های بهداشت از محیط روستا و خانوارهای زیر پوشش نیز بازدید کرده و روند کار بهورزان در روستا را بررسی کنند. 

وی تصریح کرد: نوع بازدید کارشناسان ستادی از مراکز و خانه‌های بهداشت باید با بازدید کاردانان مراکز متفاوت و با یک رویکرد مدیریتی و با افزایش توان مهارتی و توانمندسازی بهورزان همراه باشد.

ناصری نتایج بازدید مشترک معاونت بهداشتی و رؤسای شبکه‌ها از شبکه جم را مثبت ارزیابی کرد و افزود: یکی از نقاط مثبت مشاهده شده در این بازدید رعایت بحث استانداردسازی خانه‌های بهداشت، چیدمان وسایل و تجهیزات خانه‌های بهداشت، رعایت نظم و انضباط بهورز و نظافت خوب خانه بهداشت بود که نظر بازیدکنندگان را به خود جلب می‌کرد.

وی خوش‌سلیقگی بهورز در چیدمان وسایل، داشتن اطلاعات مفید و ضروری و قدرت بیان خوب بهورز در پاسخگویی به بازدیدکنندگان را از جمله نقاط قوت بهورز خانه بهداشت حسین‌آباد جم عنوان کرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیلم ادامه داد: باید این نقاط قوت را در شهرستان اجرا کنیم تا بتوانیم کیفیت ارائه خدمات در مراکز و خانه‌های بهداشت را بالا ببریم.

وی پایش‌های محیطی را اصلی‌ترین کار کارشناسان ستادی دانست و اضافه کرد: نظافت خانه بهداشت، رعایت نظم و انضباط و چیدمان وسایل باید جزو نخستین آیتم‌های پایش کارشناسان از خانه‌های بهداشت باشد.

ناصری از مسئولان واحدهای ستادی خواست تا در امر پایش واحدهای محیطی مشارکت داشته باشند و با همکاری سرپرست مرکز مشکلات مشاهده شده در بازدیدها را برطرف کنند.

در ابتدای این نشست کارشناس مسئول آموزش سلامت شبکه بهداشت و درمان دیلم گزارشی از روند اجرای برنامه نقش تغذیه در پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی که از سال 89 در مراکز و خانه‌های بهداشت در حال اجرا است، ارائه کرد.

زهره دیلمی گفت: در این طرح به سه گروه هدف زنان واجد شرایط، صنوف و دانش‌آموزان آموزش‌های لازم در خصوص نقش تغذیه و شیوه‌های صحیح تغذیه با تاکید بر استفاده صحیح از روغن‌ها آموزش داده شد.

وی همکاری نکردن سایر واحدهای ستادی در اجرای این طرح را از عمده‌ترین مشکلات اجرای این برنامه دانست و افزود: باید برای ادامه طرح و اجرای بهتر و آموزش مؤثرتر، گروه‌های هدف محدودتری انتخاب کنیم.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول