اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مرکز بهداشت دامغان:

بیش از 24 هزار مورد HIV مثبت در ایران ثبت شد

خبرگزاری فارس: معاون مرکز بهداشت دامغان از ثبت 24 هزار و 290 مورد HIV مثبت در ایران خبر داد.

بیش از 24 هزار مورد HIV مثبت در ایران ثبت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، علی‏اکبر منصوریان ظهر امروز در جلسه آموزشی ـ توجیهی مدیران دستگاه‏های اجرایی شهرستان دامغان با محوریت پیشگیری و کنترل بیماری ایدز که در سالن جلسات فرمانداری شهرستان دامغان برگزار شد، اظهار داشت: تا ابتدای سال 91 تعداد 24 هزار و 290 نفر مبتلا بهHIV مثبت در کشور ثبت شدند.

وی خاطرنشان کرد: 3 هزار و 455 نفر مبتلا به ایدز و 4 هزار و 722 نفر بر اثر این بیماری فوت کردند و این آماری است که به صورت رسمی گزارش و ثبت شده است.

معاون مرکز بهداشت دامغان تصریح کرد: از سال 90 تاکنون، انتقال این بیماری در بخش‏هایی که از طریق خون و فرآورده‏های خونی بوده، به دلیل کنترل واردات و اقدامات حفاظتی در داخل کشور این موضوع به صفر رسیده است.

منصوریان یادآور شد: بر اساس آمارهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حدود 120 هزار بیمار در کشور مبتلا به HIV هستند که متاسفانه حدود 90 هزار بیمار شناخته نشده در سطح جامعه وجود دارند.

وی اضافه کرد: در صورت عدم رعایت حفاظت فردی، نکات ایمنی و احتیاط همه‏جانبه در مراجعه به آرایشگاه‏ها، زندان‏ها، دندان‏پزشکی‏ها، بیمارستان‏ها و . . . شاهد رشد و افزایش شدید بیماری خواهیم بود.

معاون مرکز بهداشت دامغان افزود: یکی از دلایل نزدیک شدن به اپیدمی در جمعیت عمومی کشور بروز و شیوع بیماری ایدز در افراد دارای رفتارهای پرخطر، استفاده‏کنندگان مواد مخدر و روابط جنسی است.

منصوریان خاطرنشان کرد: با توجه به بررسی‏ها و آمارهای به دست آمده و مطالعات صورت گرفته، اوج بروز این بیماری بین پنج تا 25 درصد است و آمار بالای پنج درصد این بیماری در جمعیت می‏تواند بسیار خطرناک باشد.

وی گفت: توصیه‏ای که به جوانان داریم، این است که با پای‏بندی به کانون خانواده و اصلاح رفتارهای غلط در جامعه نسبت به بالا بردن ایمنی خود و نهایتاً پیشگیری از وجود این بیماری تلاش کنند.

معاون مرکز بهداشت دامغان گفت: مرکز بهداشت شهرستان دامغان این آمادگی را دارد که با برگزاری جلسات آموزشی در سطح سازمان‏ها، دانشگاه‏ها و مدارس و گروه‏های هدف، اطلاعات لازم را در اختیار آنان قرار دهد.

این جلسه آموزشی ـ توجیهی در راستای برنامه توانمندسازی مدیران دستگاه‏های اجرایی شهرستان دامغان در خصوص برنامه‏های جامع ارتقای سلامت از سوی مرکز بهداشت و فرمانداری شهرستان دامغان برگزار شد.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول