اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

بیمارستان شهدای خلیج فارس قطب درمان جنوب کشور است

خبرگزاری فارس: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر قطب درمان در منطقه جنوب کشور است.

بیمارستان شهدای خلیج فارس قطب درمان جنوب کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر دکتر مرضیه وحیددستجردی عصر امروز در مراسم افتتاح بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر اظهار داشت: چنین بیمارستانی با توجه به تمام امکانات و تجهیزات لازمی که در اختیار مردم قرار می‌دهد در کشور نمونه است.

وحیددستجردی اظهار داشت: امروز با افتتاح این بیمارستان که تمام امکانات یک بیمارستان کامل، تخصصی و فوق تخصصی را دارد برگ زرین دیگری به خدمات حوزه سلامت اضافه می‌شود.

وزیر بهداشت تصریح کرد: با فعالیت این بیمارستان دسترسی و پاسخگویی لازم برای مردم در بخش درمان به خوبی فراهم می‌شود و دیگر بیماران استان بوشهر نیازی به خارج شدن از استان برای درمان ندارند.

وی بیان کرد: در سند آمایش سرزمینی در وزارت بهداشت و در نقشه جامع علمی و تحول نظام سلامت، دانشگاه‌های علوم پزشکی بوشهر این بیمارستان را به عنوان یکی از قطب‌های آموزش و ارائه خدمات درمانی معرفی کرده‌ایم.

465 تخت بیمارستانی در استان بوشهر ساخته شده است

وحیددستجردی گفت: برنامه پنجم توسعه یکی از مترقی‌ترین و کامل‌ترین برنامه‌ها در حوزه سلامت است و نمایندگان مجلس توجه ویژه‌ای به این امر دارند، استاندار بوشهر نیز تلاش و کوششی شبانه‌روزی برای اعتلای استان بوشهر به ویژه در حوزه سلامت دارد که امیدواریم ادامه یابد.

وزیر بهداشت افزود: در هفت سال گذشته خدمات بزرگی در استان بوشهر به دنبال سفرهای استانی رئیس جمهور و هیئت دولت انجام شده است.

وحیددستجردی ادامه داد: 465 تخت بیمارستانی در استان بوشهر ساخته شده و 272 تخت دیگر نیز در حال ساخت است، 52 خانه بهداشت ساخته شده، 10 خانه دیگر نیز در حال ساخت و تجهیز است.

وی ادامه داد: یک خوابگاه 260 تخته نیز برای دانشجویان ساخته شده، 22 پایگاه امداد جاده‌ای و 41 مرکز بهداشتی و درمانی روستایی و شهری داریم که با این تعداد مرکز خانه بهداشت استان بوشهر به سطح‌بندی مورد نظر وزارت بهداشت رسیده است.

وی با اشاره به ساخت دانشکده پیراپزشکی در استان بوشهر گفت: دو دانشکده دندانپزشکی و پزشکی نیز در حال ساخت است، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز در اختیار این استان قرار گرفته است.

رشته‌های جراحی، بیهوشی و زنان در بوشهر راه‌اندازی می‌شود

وزیر بهداشت اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از 3 سال گذشته ارتقای جدی یافته و تحول بزرگی در حوزه سلامت، آموزشی و پزشکی داشته است و هم‌اکنون 137 استاد و یک‌هزار و 350 دانشجو در رشته‌های مختلف در این استان مشغول به تحصیل هستند.

وحیددستجردی اضافه کرد: یکی از سیاست‌های وزارت بهداشت این است که به منظور ماندگاری نیروهای تربیت شده، نیروهای بومی استان‌ها را جذب کند.

وی با بیان اینکه 930 مسکن برای متخصصان در استان بوشهر ساختیم گفت: در حوزه تحصیلات تکمیلی قبلا تحصیلات تکمیلی در بوشهر نداشتیم اما اکنون 2 رشته در تخصص‌های بالینی داریم و تا پایان سال نیز رشته‌های جراحی، بیهوشی و زنان راه‌اندازی می‌شود و در حال آماده‌سازی زیرساخت‌ها هستیم.

وزیر بهداشت اظهار داشت: بیمارستان‌های متعددی در استان بوشهر با پیشرفت‌های فیزیکی مختلف در حال ساخت است که بخشی از آنها تا دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/66007/آ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول