اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد دانشگاهی:

بیمارستان سلول‌های بنیادین در کشور راه‌‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد دانشگاهی کشور از احداث بیمارستانی با هدف گسترش استفاده از سلول‏های بنیادین در درمان بیماری‏ها در تهران خبر داد.

بیمارستان سلول‌های بنیادین در کشور راه‌‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدحسین یادگاری عصر امروز در دیدار با امام‌ جمعه بیرجند اظهار کرد: بیمارستان سلول‌های بنیادین بر اساس درمان عوارض برخی ارگان‌ها از قبیل قلب، فواصل و قرنیه در حال احداث است.

وی با بیان اینکه تولید فاکتورهای اصلی برای درمان برخی از بیماری‏‏های خونی از مهم‌ترین مباحث در دست اقدام جهاد دانشگاهی است، تصریح کرد: امید است با راه‌اندازی این بیمارستان بتوانیم به درمان چنین بیماری‌هایی کمک شایانی کنیم.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور به فعالیت های پژوهشکده رویان اشاره کرد و افزود: فعالیت‌های مهم و چشمگیری در این پژوهشکده انجام می‌شود.

یادگاری ادامه داد: مهم‌ترین فعالیت این پژوهشکده تولید پروتئین برای برخی بیماری‌های خونی است که در این راستا با تولید شیری به درمان بیماری‌های خونی کمک می‌شود.

* اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی مهم‌ترین رسالت جهاد دانشگاهی است

وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی باید فرهنگ جهادی و جهاد علمی را پایدار کند، اظهار کرد: اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی مهم‌ترین رسالت جهاد دانشگاهی است.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور از درمان ناباروری توسط جهاد دانشگاهی خبر داد و گفت: با این کار جلوی برخی تهاجمات فرهنگی گرفته شده و از هزینه‌های افراد تا حد زیادی نیز کاسته شده است.

یادگاری به فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با جهاد دانشگاهی اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب در ارتباط با جهاد دانشگاهی می‌فرمایند"من برای توسعه آینده نظام جمهوی اسلامی ایران امید به جهاد دانشگاهی دارم".

وی یادآور شد: در حال حاضر جهاد دانشگاهی در بحث سلول‌های بنیادین و فناوری نانو حرف نخست را می‌زند.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور ادامه داد: بیشتر تأکید جهاد دانشگاهی در بخش سلول‏های بنیادین بر روی استفاده و برقراری بیمارستانی در تهران است.

انتهای پیام/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول