اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از سفر معاون اول رئیس جمهور به بوشهر

هدیه فراموش‌نشدنی دولت به بوشهری‌ها / افتتاح بیمارستان و پایان آرزوی دیرینه

خبرگزاری فارس: در سفر فراموش نشدنی معاون اول رئیس جمهور به همراه دو عضو کابینه دولت به بوشهر مردم این دیار صاحب بیمارستانی مدرن شده و آرزوی دیرینه آنان برآورده شد.

هدیه فراموش‌نشدنی دولت به بوشهری‌ها / افتتاح بیمارستان و پایان آرزوی دیرینه

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر محمدرضا رحیمی معاول اول رئیس جمهور صبح امروز با یک فروند هواپیمای اختصاصی به همراه وزرای بهداشت، راه و شهرسازی و تنی چند از مسئولان دو وزارتخانه با استقبال مقامات ارشد استان بوشهر و سه نماینده مردم استان در مجلس وارد فرودگاه بین‌المللی بوشهر شد و بلافاصله با یک فروند بالگرد بوشهر را به مقصد بندر گناوه به منظور افتتاح همزمان 4500 واحد مسکونی در استان بوشهر ترک کرد.

افتتاح 4500 واحد مسکن مهر در استان بوشهر

معاون اول رئیس جمهور در این آیین گفت: طرح‎های مسکن مهر یکی از افتخارات دولت‎های نهم و دهم احمدی‌نژاد است که با همت شبانه‎روزی نیکزاد و همراهانش امروز یکی پس از دیگری به ثمر می‎نشیند.

محمدرضا رحیمی با تقدیر از اراده خستگی‎ناپذیر مهندس نیکزاد و همکارانش بیان داشت: این پرتلاش در همه وقت به دنبال تسریع در اجرای این طرح‎هاست به گونه‎ای که تا پایان دولت دهم همه طرح‎های مسکن مهر در کشور ساخته خواهد شد.

وی با بیان اینکه استان بوشهر در تاریخ ایران می‎درخشد ادامه داد: بوشهر دارای ویژگی‎های مهم و منحصر به فردی است که در تاریخ ایران کم‎نظیر است.

در همین زمان که معاون اول رئیس جمهور به همراه وزیر راه و شهرسازی به گناوه رفته بودند وزیر بهداشت هم در بوشهر بیکار نبود و ابتدا به دیدار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر رفت.

مرضیه وحیددستجردی بعد از آن برای افتتاح و بازدید از پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی بوشهر راهی پردیس این دانشگاه شد.

افتتاح و کلنگ‌زنی 3 پروژه آموزشی ورزشی در دانشگاه پزشکی بوشهر

وزیر بهداشت با حضور در پردیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر مجتمع ورزشی شهدای دانشگاه را افتتاح کرد.

این مجتمع ورزشی شامل سالن فوتسال، هندبال، والیبال، بسکتبال، تیراندازی، تنیس، شطرنج، بدن‌سازی و دارت است.

مساحت این مجتمع 2 هزار و 355 متر مربع است و با اعتبار 17 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.

همچنین عملیات اجرایی مجتمع آموزشی واقع در پردیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز با حضور وزیر بهداشت آغاز شد.

این مجتمع 2 هزار و 550 متر مربع وسعت دارد و برای ساخت آن 30 میلیارد ریال اعتبار هزینه خواهد شد. با حضور وحیددستجردی در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از یادمان هفت شهید این دانشگاه پرده‌برداری شد.

وی در ادامه کلنگ استخر و مجتمع تفریحی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر را نیز به زمین زد.

بزرگراه بوشهر به عالی‌شهر افتتاح شد

همچنین معاون اول رئیس جمهور و وزیر راه پس از افتتاح 4500 واحد مسکن مهر در بندر گناوه راهی بوشهر شدند و پروژه بزرگراه بوشهر به عالی‌شهر را هم افتتاح کردند.

این بزرگراه به طول 7.8 کیلومتر با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.

رشد مراکز جمعیتی و استقرار دانشگاه آزاد در عالی‌شهر و افزایش حجم ترافیک در این محور، ایمن‌سازی تسهیل در عبور و مرور و کاهش خطرات جاده‌ای بین بوشهر و عالی‌شهر از اهداف ایجاد این بزرگراه بود.

در اجرای این پروژه 14 هزار تن حجم روکش آسفالت، 11 هزار و 80 متر مکعب خاکبرداری و 99500 متر مکعب خاکریزی انجام شده است.

افتتاح بیمارستان شهدای خلیج فارس و پایان آرزوی دیرینه بوشهری‌ها

معاون اول رئیس جمهور در ادامه سفر خود به بوشهر با حضور در بیمارستان شهدای خلیج فارس ضمن افتتاح این بیمارستان، آرزوی دیرینه مردم بوشهر را عملی کردند.

معاون اول رئیس جمهور در این مراسم گفت: بوشهر بدون تردید یکی از استان‌های مهم و صاحب‌نام با تاریخی افتخار‌آمیز از فرهنگ و تمدنی نام آشنا برای تمام ایرانیان است.

وی بیان کرد: نقش استان بوشهر برای کشور نقشی سازنده و اثرگذار است با ویژگی‌هایی که یکی از بارزترین آنها مردمان آن است.

وی ادامه داد: دولت در استان بوشهر تلاش‌های زیادی کرده و چیزی برای این استان کم نگذاشته است، دولت سه سفر به استان بوشهر داشته در حالی که اگر 10 سفر دیگر هم انجام دهد و بودجه‌ها را نیز دو برابر کند به دلیل آماده نبودن زیرساخت‌ها باز هم کم است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم گفت: بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر قطب درمان در منطقه جنوب کشور است.

مرضیه وحیددستجردی اظهار داشت: چنین بیمارستانی با توجه به تمام امکانات و تجهیزات لازمی که در اختیار مردم قرار می‌دهد در کشور نمونه است.

وحیددستجردی اظهار داشت: امروز با افتتاح این بیمارستان که تمام امکانات یک بیمارستان کامل، تخصصی و فوق تخصصی را دارد برگ زرین دیگری به خدمات حوزه سلامت اضافه می‌شود.

وزیر بهداشت تصریح کرد: با فعالیت این بیمارستان دسترسی و پاسخگویی لازم برای مردم در بخش درمان به خوبی فراهم می‌شود و دیگر بیماران استان بوشهر نیازی به خارج شدن از استان برای درمان ندارند.

وزیر راه و شهرسازی هم گفت: برای ساخت بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر 54 میلیارد تومان هزینه شد در حالی که تجهیز هر بیمارستان یکسال طول می‌کشد، تجهیز این بیمارستان به همت وزیر بهداشت و پیگیری استاندار بوشهر با اعتباری حدود 20 میلیارد تومان در مدت کمی انجام شد.

علی نیکزاد اضافه کرد: در مجموع 265 میلیارد تومان برای پروژه‌های بیمارستان، بزرگراه، راه روستایی و مسکن مهر و پاویون فرودگاه هزینه شده است.

افتتاح پاویون فرودگاه بین‌المللی بوشهر با یک میلیارد تومان اعتبار

در پایان سفر معاون اول رئیس جمهور و دو عضو مهم کابینه دولت، پاویون فرودگاه بین‌المللی بوشهر هم افتتاح شد.

این پاویون در 900 متر زیربنا و محوطه 3 هزار متر مربعی، با یک میلیارد تومان اعتبار طراحی و ساخته شده است.

این پروژه با مشارکت استانداری و شرکت فرودگاه‌های کشور، در طول 18 ماه ساخته شده و ساختمان آن برای تردد شخصیت‌های دولتی و ویژه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/66006/آ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول