اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بیمارستان منتصریه مشهد:

عمل پیوند کبد در بیمارستان منتصریه انجام می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر بیمارستان منتصریه مشهد از انجام عمل پیوند کبد در این بیمارستان در سه‌ماه آینده خبر داد.

عمل پیوند کبد در بیمارستان منتصریه انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسین غنچه ظهر امروز در نشست خبری کوچک‌ترین اهدا کننده عضو که در سالن کنفرانس بیمارستان منتصریه مشهد برگزار شد اظهار کرد: در ایران این عمل بین 11 تا 15 میلیون تومان هزینه دارد که بیمار بین 2 تا 4 میلیون تومان آن را پرداخت می‌کند.

وی تصریح کرد: همین عمل در خارج از کشور بین 500 تا 750 هزار دلار هزینه در بردارد و این هزینه به غیر از هرینه‌ای است که افراد باید برای رفت و آمد و تهیه بلیط بپردازند.

مدیر بیمارستان منتصریه مشهد ادامه داد: همچنین هزینه‌های اعمال جراحی پیوند کلیه به‌ جز داروهای خارج از تعهد بیمه رایگان است.

غنچه با بیان اینکه سابق بر این بیشتر اعمال پیوند کلیه از اهداکنندگان زنده انجام می‌شد تاکید کرد: در حال حاضر حدود 70 درصد از اعمال پیوند کلیه با کلیه‌های اهدا شده توسط افراد زنده انجام می‌شود.

وی در ارتباط با انجام عمل‌های پیوند کبد در مشهد خاطرنشان کرد: در حال حاضر عمل‌های پیشرفته کبدی در بیمارستان منتصزیه انجام می شود و انجام عمل‌های پیوند کبد نیز تا 3 ماه آینده در این بیمارستان آغاز می‌شود.

مدیر بیمارستان منتصریه با اشاره به اعضای گرفته شده در این بیمارستان افزود: این بیمارستان از ابتدای فعالیتش تا به امروز در حدود 104 کلیه پیوند از بیمار مرگ مغزی زده شده است، 2 مورد قلب برداشته شده است که به بیمارستان امام رضا مشهد انتقال داده شده است.

غنچه ادامه داد: همچنین 49 مورد قرنیه برداشته شده که به بیمارستان خاتم‌الانبیا مشهد انتقال داده شده است و 49 کبد به شیراز ارسال شده است.

انتهای پیام/70001/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول