اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هفته آینده

سایت خیران کتابخانه‌ساز مازندران راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران گفت: سایت خیران کتابخانه‌ساز مازندران هفته آینده راه‌اندازی می‌شود.

سایت خیران کتابخانه‌ساز مازندران راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران، محمد اسماعیل امامزاده در سومین جلسه خیران کتابخانه‌ساز استان ابراز داشت: در حال حاضر محلی را در کتابخانه ابن‌شهر آشوب ساری در نظر گرفته‌ایم تا به عنوان دفتر کار مجمع خیران کتابخانه‌ساز استفاده شود و در صورت آمادگی اعضا تا هفته آینده می‌توانیم آن را آماده و تحویل مجمع کنیم.

وی در ادامه به برنامه‌های انجام شده در هفته کتاب از سوی ادارات کتابخانه‌های عمومی در سطح استان اشاره کرد و گفت: در 60 کتابخانه عمومی استان برنامه‌های متعددی در هفته کتاب به انجام رسید که از جمله آن می‌توان به نشست روسای ادارات و کتابداران کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌ها با ائمه جمعه و فرمانداران و همچنین سخنرانی روسای ادارات کتابخانه‌های عمومی در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه در نخستین روز این هفته اشاره کرد.

دبیر انجمن کتابخانه‌های عمومی استان مازندران افزود: علاوه بر نمایشگاه‌هایی که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تخفیف 20 درصد برگزار کرد، اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران نیز با همکاری روسای ادارات کتابخانه‌های شهرستان‌ها در 10 نقطه از استان نمایشگاه‌های کتاب با تخفیف 40 تا 50 درصدی راه‌اندازی کرد.

امامزاده خاطرنشان کرد: همچنین 26 مسابقه کتابخوانی در این هفته به انجام رسید و در تمامی 19 شهرستان نیز آیین تجلیل از خادمان کتاب برگزار شد و در مکاتبه‌ای که با استاندار داشتیم به‌زودی آیین تجلیل از خادمان کتاب استان را نیز برگزار  می‌کنیم.

دبیر سند نهضت مطالعه مفید در استان مازندران با اشاره به عضویت رایگان در روز کتابخوانی در کتابخانه‌های عمومی گفت: از آنجایی که سامانه جدید پیام مشرق، برخلاف گذشته عضویت رایگان افراد را نمی‌پذیرد، به همین خاطر ما مجبور هستیم برای پرداخت حق عضویت افراد در کتابخانه های عمومی بخشی از منابع مالی آن را از مسئولان و خیران دریافت و بخش دیگر را خودمان پرداخت کنیم.

در ادامه جلسه اعضای هیئت مدیره خیران کتابخانه‌ساز استان با بررسی مصوبات جلسه پیشین مجمع به بحث و تبادل نظر پرداختند و تاکید کردند: برای دعوت مردم و خیران به امر مقدس کتابخانه‌سازی باید روی نگرش مردم کار کرد و برای آن فرهنگ‌سازی شود.

در جلسه اعضای مجمع خیران کتابخانه‌ساز مازندران شامل حسین اسلامی رئیس کتابخانه ساری شناسی و رئیس هیئت مدیر مجمع خیران کتابخانه‌ساز استان، جعفر واثقی مدیرعامل مجمع، ابوالقاسم پورداداش نائب رئیس مجمع و رئیس انجمن خیران کتابخانه‌ساز بابلسر، حاج حسن صفری مالک رستوران حاج حسن ساری، علیزاده مشاور مدیرکل در امور خیران، سمیع الله اسدی بازرس اصلی مجمع، ذوالفقاری منشی مجمع دکتر باقری عضو اصلی مجمع و عضو شورای اسلامی شهرستان ساری حضور داشتند.

انتهای پیام/86003/ب/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول