اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ویژه نابینایان و کم‌بینایان

پنجمین کتابخانه گویای کشور در کاشان افتتاح شد

خبرگزاری فارس: پنجمین کتابخانه گویای کشور ویژه نابینایان و کم‌بینایان در شهرستان کاشان افتتاح شد.

پنجمین کتابخانه گویای کشور در کاشان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، رئیس اداره بهزیستی کاشان یکشنبه‌شب در آیین افتتاح و بهره‌برداری از کتابخانه گویای این شهرستان اظهار داشت: شهرستان کاشان با بیش از 600 نفر نابینا و کم‌بینا، نیاز به خدمات ویژه‌ای دارند که مسئولان باید توجه جدی به نیازهای اساسی آنان اعم از مناسب‌سازی اماکن و فضاهای عمومی و آموزشی این قشر از جامعه داشته باشند.

امین عسگری همچنین برگزاری کلاس‌های آموزشی با هدف رفع نیازهای معیشتی، ایمنی، ذوقی و هنری نابینایان و کم‌بینایان شهرستان کاشان و منطقه شمال استان اصفهان را از دیگر ضرورت‌های بهزیستی این شهرستان اعلام کرد.

وی جامعه نابینایان و کم‌بینایان کشور را نیازمند رسیدگی مضاعف دانست و گفت: در رابطه با نابینایان و کم‌بینایان قانون زیاد است اما در اجرا با مشکلاتی روبه‌رو است.

رئیس اداره بهزیستی کاشان در ادامه از اختصاص یک قطعه زمین برای احداث پارک مناسب‌سازی شده ویژه نابینایان و کم‌بینایان شهرستان کاشان توسط خیّران این شهرستان خبر داد و گفت: انتظار می‌رود عملیات احداث این پارک با کمک خیّران و مساعدت مسئولان شهرستان کاشان به زودی آغاز شود.

عسگری افتتاح کتابخانه گویا برای نابینایان و کم‌بینایان شهرستان کاشان را اقدامی مهم قلمداد کرد و از مسئولان و متولیان امر خواست تا در راستای فرهنگ‌سازی، توسعه و ترویج استفاده از کتابخانه گویای شهرستان کاشان تلاش کنند.

مدیر جامعه نابینایان شهرستان کاشان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه نابینایان و کم‌بینایان نیازمند ترحم نیستند، بیان کرد: این قشر از جامعه همین که در جامعه دیده شوند و به آنان توجه شود برایشان کافی است.

عباس نهادی خاطرنشان کرد: موفقیت فعالیت‌های نابینایان و کم‌بینایان، نتیجه عملکرد خیّران، کمک مسئولان و وجود همراهی و همدلی در سطح کشور برای این قشر از جامعه است.

وی با تقدیر از حمایت و پشتیبانی شرکت‌های حامی تأسیس کتابخانه گویای کاشان بیان داشت: این حرکت توسط این شرکت‌ها در کاشان و سطح کشور زمینه را برای ارتقا و توانمندی جامعه نابینایان و کم‌بینایان فراهم کرده است.

ساختمان کتابخانه دیجیتالی گویا شهرستان کاشان به عنوان پنجمین کتابخانه گویای کشور و اولین کتابخانه گویا در استان اصفهان توسط پدر شهید علی‌اصغر فخار و با تجهیز دو شرکت بین‌المللی به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/آ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول