اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های استان اصفهان خبر داد

را‌ه‌ا‌ندازی سیستم «سامک» در کتابخانه‌های اصفهان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های استان اصفهان از را‌ه‌ا‌ندازی سیستم «سامک» در کتابخانه‌های استان اصفهان در آینده نزدیک خبر داد.

را‌ه‌ا‌ندازی سیستم «سامک» در کتابخانه‌های اصفهان

غلامرضا یاوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: با راه‌اندازی این سیستم از ارسال کتاب‌های تکراری به کتابخانه‌های عمومی اصفهان جلوگیری می‌شود.

وی افزود: در این سیستم مسئول کتابخانه پیش از ارسال کتاب‌ها‌ قادر به مشاهده لیست آنها است و کتاب‌های مورد نیاز و غیرتکراری و یا کتاب‌هایی را که به دلیل تقاضای مخاطب تعداد بیشتری از آنها را نیاز دارد، علامت‌گذاری می‌کند.

مدیرکل کتابخانه‌های استان اصفهان تصریح کرد: به زودی تمام کتاب‌های کتابخانه‌های اصفهان به جز منابع مرجع با مخاطب‌سنجی و تنها بر اساس درخواست اعضاء و مخاطبان به کتابخانه عرضه می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا سند چشم‌انداز کتابخانه‌های اصفهان تا سال 1404 تحقق پیدا می‌کند، تاکید کرد: تحولاتی که در طول سه سال گذشته در شاخص‌های کتاب‌خوانی در اصفهان شاهد بودیم، قابل مقایسه با سال‌های گذشته نیست.

یاوری با اشاره به اینکه تا سال سه سال پیش اصفهان دارای 155 باب کتابخانه، 23 کتابخانه روستایی و 70 هزار عضو بود و رتبه بیست و دوم فناوری اطلاعات را داشته، گفت: اکنون این شاخص‌ها به ترتیب به 270 باب کتابخانه، 50 کتابخانه روستایی و 210 هزار عضو ارتقاء یافته و رتبه دوم فناوری اطلاعات را در کشور داریم.

وی با اشاره به اینکه سالانه در حدود چهار تا پنج میلیارد تومان هزینه خرید کتاب می‌شود، ادامه داد: قصد داریم تا پایان سال جاری این تعداد را به 300 کتابخانه، 60 کتابخانه روستایی، 250 هزار عضو ارتقا دهیم و با این روند امیدواریم تا سال 1404 به شاخص‌های چشم‌انداز دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/63001/صا/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول