اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجلس:

تولیدکنندگان فرش از بافندگان حمایت کنند / حمایت از صادرکنندگان فرش با پرداخت تسهیلات

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس با اشاره به مشکلات مختلف بافندگان فرش دستباف، خطاب به تولیدکنندگان این صنعت، گفت: بافندگان سرمایه‌های کشور هستند، با نگاه برادرانه از آنها حمایت کنید.

تولیدکنندگان فرش از بافندگان حمایت کنند / حمایت از صادرکنندگان فرش با پرداخت تسهیلات

به گزارش خبرگزاری فارس از قم علی لاریجانی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه نهمین نمایشگاه صنعت فرش استان قم اظهار کرد: در ارتباط با صنعت فرش دستباف کشور با توجه به ویژگی‌های بارز این صنعت که از دیرباز به جا مانده توجه به چند نکته ضروری و مهم است.

وی بیان کرد: نخستین نکته‌ای که در این زمینه به ذهن می‌رسد سنت خوب و نیکویی است که در میان تولید‌کنندگان و فعالان صنعت فرش وجود داشته و آن اخوت و برادری است که تولید‌کنندگان فرش دستباف همیشه به آن پایبند بوده‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این کار و این حس و حال و سنت باید به گونه‌ای حفظ شود که بتوان برای برطرف کردن مشکلاتی که در زمینه‌های مختلف ایجاد خواهد شد از آن بهره برد.

نماینده مردم قم در مجلس اضافه کرد: حیف است که این سیمای زیبای فرش‌های دستباف، در خلق و خوی دست‌اندرکاران آن وجود نداشته باشد و این لطافت و این زیبایی باید جزئی از وجود تولیدکنندگان فرش دستباف شود.

برای موفقیت صنعت فرش جلوی تمام سختی‌ها بایستیم

لاریجانی ضمن تاکید بر سابقه طولانی که فرش دستباف در کشور دارد بیان کرد: نکته دومی که در این ارتباط باید به آن توجه داشت حفظ میراثی است که با همه فراز و فرودهایی که داشتیم تا به الان محفوظ مانده و در اختیار ما قرار گرفته است.

وی ابراز داشت: دست‌اندرکاران فرش در این سال‌ها با تحمل مشقت‌های فراوان این سنت و این صنعت را حفظ کردند و الان این یک مأموریت مهم است که بر دوش ما نهاده شده تا نسبت به حفظ آن تمام توان خود را به کار بندیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این همت باید استمرار داشته باشد؛ امروز زمانی است که باید در این مسیر طاقت زیادی داشته باشیم و در مقابل مشکلاتی که هم از بیرون کشور و هم برخی اوقات از داخل کشور در مسیر موفقیت فرش دستباف ایجاد می‌شود ایستادگی کنیم.

لاریجانی فرش دستباف را یکی از مزیت‌های استان قم دانست و گفت: با وجود اینکه فرش دستباف مزیت برجسته‌ای برای استان قم به حساب می‌آید باید توجه داشت که در راه موفقیت این صنعت، مشکلات فراوانی وجود دارد.

نسبت به حمایت از فرش دستباف اقدام شود

وی با اشاره به اینکه بدون حمایت دولت، تولیدکنندگان فرش دستباف با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند گفت: باید کمک جدی به تولید محصولات از جمله فرش دستباف انجام شود به ویژه با توجه به قیمت‌هایی که با تلاطم روبه‌رو هستند باید تسهیلاتی برای افزایش صادرات فرش دستباف در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی حمایت دولت را به تنهایی برای موفقیت این صنعت کافی ندانست و گفت: باید هم شما روحیه مقاومت در کار خود داشته باشید و هم مسئولان وقت بگذارند و مشکلات موجود در راه شما را برطرف کنند.

تولیدکنندگان نسبت به برطرف کردن مشکل بافندگان تلاش کنند

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: شما همیشه روابط صمیمی با بافندگان داشتید و این روابط شما موجب شده که خیلی از مشکلات بافندگان در زمان‌های مختلف برطرف شود.

لاریجانی با اشاره به اینکه در گذشته بافندگان با مشکلاتی از جمله بیمه روبه‌رو بودند گفت: امروز مشکلات بافندگان بیش از هر زمان دیگری است و شما به عنوان تولید کنندگان فرش دستباف با نگاه برادرانه مراقب آنها باشید.

وی ادامه داد: بافندگان سرمایه‌های کشور هستند، نباید اجازه دهیم مشکلات اقتصادی به آنها ضربه وارد کند و حمایت از این افراد موجب تداوم موفقیت صنعت فرش دستباف خواهد شد.

انتهای پیام/2258/ع/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول