اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم:

موقعیت جهانی فرش قم احیا شود

خبرگزاری فارس: استاندار قم بر احیاء موقعیت جهانی فرش قم تاکید کرد و گفت: قم یکی از قطب‌های تولید و صادرات فرش است.

موقعیت جهانی فرش قم احیا شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم کرم‌رضا پیریایی در نشست فعالان فرش با اشاره به پیشینه تاریخی فرش قم اظهار کرد: فرش قم باید جایگاه واقعی خود را در بازارهای ملی و جهانی به دست آورد.

وی به توانمندی‌های ویژه قم در عرصه فرش دستباف اشاره و تصریح کرد: استان قم با توجه به ظرفیت و توانمندی‌های بسیار بالا یکی از قطب‌های کشور در عرصه تولید و صادرات فرش محسوب می‌شود.

استاندار قم با تاکید بر لزوم تلاش برای بازیابی و احیای موقعیت جهانی فرش قم گفت: این مهم در سایه همت فعالان شاغل در بخش تولید و صادرات این محصول و مدیریت و برنامه‌ریزی‌های صحیح تحقق یافتنی است.

پیریایی با اشاره به برگزاری نهمین نمایشگاه فرش دستباف قم برپایی این قبیل نمایشگاه‌ها را گامی مؤثر در زمینه معرفی بهتر توانمندی‌های این بخش عنوان و خاطر نشان کرد: باید تلاش شود تا فرش دستباف به عنوان بخشی از هویت و فرهنگ ملی، ارزش و جایگاه بالای خود را بازیابد.

وی با تاکید بر پاسخگو بودن مسئولان در ارتباط با مشکلات و راهکارهای در نظر گرفته شده برای تقویت تولید فرش ابریشم قم گفت: در خصوص شرکت تولیدکنندگان و طراحان فرش قم در نمایشگاه‌های خارجی و عرضه محصولات باید اطلاع‌رسانی کافی در خصوص چگونگی و میزان کمک‌های دولتی صورت گیرد.

استاندار قم با اشاره به اینکه برخی از موانع و مشکلات فرش قم مربوط به دستگاه‌های ملی است افزود: لازم است مشکلات این بخش در نشستی با حضور مسئولان مرکز ملی فرش و مدیران در استان‌های دیگر و با محوریت استان قم، بررسی و راهکارهای لازم برای حل این مشکلات ارائه شود.

انتهای پیام/2258/ل/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول