اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بخش پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

1100نفر در خراسان‌رضوی در انتظار دریافت کلیه پیوندی هستند

خبرگزاری فارس: مدیر بخش پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: یک‌هزار و 100 نفر در خراسان‌رضوی در انتظار دریافت کلیه برای پیوند هستند.

1100نفر در خراسان‌رضوی در انتظار دریافت کلیه پیوندی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ابراهیم خالقی ظهر امروز در نشست خبری کوچک‌ترین اهدا کننده عضو که در سالن کنفرانس بیمارستان منتصریه برگزار شد با بیان اینکه یک‌هزار و 100 نفر در خراسان‌رضوی در انتظار دریافت کلیه برای پیوند هستند، اظهار کرد: لیست افراد منتظر برای دریافت کبد در خراسان‌رضوی نیز به 45 نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر میزان اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی بسیار بیشتر شده است تصریح کرد: این اتفاق مبارک تا حدود زیادی مدیون رسانه‌ها است.

مدیر بخش پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: هنوز تعداد افرادی که بعد از مرگ مغری از اعضای بدن آنها استفاده می‌شود در حدود 40 درصد است.

خالقی با تاکید بر اینکه تمام موارد اهدا شده به پیوند اعضا منجر نمی‌شود خاطرنشان کرد : در ایران تعداد مرگ مغری که به پیوند موفق منجر می‌شود حدود 5 درصد است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر مجلس خبرگان رهبری عمل پیوند را قانونی تشخیص داده‌ و اکثر مراجع، حکم به شرعی و خداپسندانه بودن این عمل داده‌اند.

مدیر بخش پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ارتباط با سیاست‌های وزارت بهداشت در زمینه اهدای عضو در افراد اظهار کرد: وزارت بهداشت سعی در ترویج فرهنگ اهدای عضو از افراد مرگ مغری شده دارد؛ زیرا اهدای عضو از افراد زنده مشکلات و مخاطرات زیادی در بردارد.

وی دلیل عمده اجتناب افراد از اهدای عضو را باور نداشتن مرگ و نداشتن اطلاع از تفاوت مرگ مغری و کما عنوان کرد و متذکر شد: افرادی که عزیزی از آنها دچار مرگ مغزی می‌شود باید توجه داشته باشند که این فرد با یک مرده هیچ تفاوتی ندارد و امکان بازگشت آن به زندگی نیست.

خالقی با بیان اینکه از سال 80 تاکنون حدود هزار و 200 بیمار در خراسان بزرگ به مرگ مغزی مبتلا شده‌اند تصریح کرد:از این تعداد تنها 350 نفر اهدای عضو انجام داده‌اند.

انتهای پیام/70001/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول