اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

عاشورا به اسلام روح و جان تازه‌ای بخشید

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم گفت: عاشورا ارکان دین را حیاتی تازه بخشید و اسلام را که تا قبل از آن یک شکل ظاهر صرف داشت، روح و جان تازه‌ای داد.

عاشورا به اسلام روح و جان تازه‌ای بخشید

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، آیت‌الله هادی عباسی خراسانی بعد از ظهر امروز در مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) و یاران با وفایش در در خیمه‌گاه ثارالله بروجن اظهار داشت:‌ قیام امام حسین (ع) دارای ابعاد مختلفی است که تبیین علت‎های قیام عاشورا همواره الهام بخش مسلمانان به ویژه شیعیان در اعصار متمادی بوده است.

وی مهمترین عامل قیام امام حسین (ع) را احیای دین مبین اسلام عنوان کرد و افزود: تنها با دین زنده و احیا شده می‎توان جامعه را زنده کرد که این سنت پس از رحلت رسول اکرم (ص)‌ با اصل استمرار ولایت فکری و معنوی ائمه اطهار (ع) ادامه یافت.

آیت الله عباسی خراسانی افزود:‌ جریان عاشورا واقعه‎ای است که مطالب عبرت آموز و پیام آور بسیاری را در طول تاریخ به همراه داشته است و از آن به عنوان یک فرهنگ یاد می‎شود.

وی خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) با قیام خود دین را احیا کرد، ارکان دین را حیاتی تازه بخشید و اسلام را که تا قبل از آن یک شکل ظاهر صرف داشت، روح و جان تازه بخشید و حقیقت دین را در همه عالم تجلی داد. 

استاد حوزه علمیه قم در ادامه با بیان اینکه تذکر ایام الهی انسان ساز است و توسل و تمسک می‎آورد، افزود: توسل مراتب و مراحلی دارد که توسل زبانی مرحله نخست است و سلام دادن، قرائت قرآن و خواندن دعا و زیارات آغاز توسل است.

آیت الله عباسی ادامه داد: توسل قلبی، اعتقاد و ایمان در مرحله دوم قرار دارد که در این مرحله انسان با آن شخصیتی که به او متوسل شده اعتقادش یکی می‎شود.

وی اظهار داشت: ایام محرم، ایام ابراز اعتقادات به امام و ولی و توسل به سید و سالار آزادگان جهان و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

استاد حوزه علمیه قم، با اشاره به آیات شریفه قرآن کریم و روایات، انسان را برگزیده الهی، نخبه و عصاره خلقت نامید و گفت: خدا انسان را اشرف مخلوقات آفریده و برای او روزهای مختلفی قرار داده است.

آیت الله عباسی افزود: در دو جای قرآن به سه روز بشر سلام فرستاده شده که روز ولادت، روز موت و روز بعثت و برانگیخته شدن در قیامت آن سه روز است.

وی راه رسیدن به ملکوت آسمان را هجرت از رذایل و نیل به فضایل عنوان کرد و گفت: انسان باید رذایل و فضایل را ابتدا بشناسد تا بتواند از رذایل هجرت و به فضایل برسد.

استاد حوزه علمیه قم، محرم الحرام را ایام مراقبت، بصیرت و شروع تولد اختیاری و متخلق شدن به اخلاق حسنه عنوان کرد و گفت: شیطان آماده متلاشی کردن زندگی انسان‎ها از هر روزنه‏ای است.

وی در ادامه به توسل رزمندگان اسلام و شهدای جنگ تحمیلی به امام حسین(ع) اشاره کرد و ادامه داد: ندای حسین حسین و شعار کربلا کربلا جزو اعتقادات رزمندگان تا آخرین لحظات بود که نشانه توسل آنها به ائمه به ویژه سید و سالار شهیدان(ع) است.

انتهای پیام/68001/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول