اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد

ختم 30 هزار زیارت عاشورا توسط خواهران طلبه

خبرگزاری فارس: مدیر پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه‌های علمیه خواهران از اجرای طرح ختم 30 هزار زیارت عاشورا توسط خواهران طلبه وبلاگ‌نویس خبر داد.

ختم 30 هزار زیارت عاشورا توسط خواهران طلبه

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، محمدتقی جلیلی گفت: وبلاگ‌نویسان حوزه‌های علمیه خواهران برای شرکت در این طرح با مراجعه به پایگاه http://30000.womenhc.com

از طریق نظرات وبلاگ شرکت خود را در این طرح اعلام می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه زیارت عاشورا توسط امام باقر(ع) به شیعیان تعلیم داده شده است، افزود: زیارت عاشورا تنها یک زیارت‌نامه برای عرض ادب ظاهری به محضر امام حسین(ع) و یاران ایشان نیست بلکه خود منشوری است که از هر نظر نوری از آن جلوه‌گر است چرا که این صحیفه بهانه‌ای است برای بیان مختصر اما کامل از اسلام‌شناسی، معرفت‌شناسی، امام شناسی، جامعه‌شناسی و انسان‌شناسی.

مدیر پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: زیارت حسین بن علی(ع) در کتاب‌های ادعیه و مزار وارد شده است و در طول 13 قرن علما و دانشمندان بر خواندن آن در روز عاشورا بلکه در طول سال عنایت خاصی داشته و همگان را به آن سفارش کرده‌اند.

وی اضافه کرد: بعضی نقل‌ها از صفوان حاکی از آن است که متن زیارت عاشورا توسط جبرئیل امین بر پیامبر(ص) نازل شده است و ایشان به امام علی(ع) و ایشان به امام حسن(ع) و ایشان به امام حسین(ع) و امام سجاد(ع) و امام باقر(ع) تعلیم داده‌اند، اما تا زمان امام باقر(ع) مخفی بوده و متن زیارت در زمان امام باقر(ع) علنی شده است. به موجب این نقل، زیارت عاشورا حدیث قدسی است.

انتهای پیام/2258/ل/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول