اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد:

110 برنامه شاخص با محوریت عاشورا در یزد اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه الغدیر استان یزد از اجرای 110 برنامه شاخص با محوریت عاشور در یزد در طول ایام هفته بسیج خبر داد.

110 برنامه شاخص با محوریت عاشورا در یزد اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سردار اکبر فتوحی، پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد اظهار داشت: فعالیت‌های هفته بسیج با توجه به تقارن این هفته با ایام محرم الحرام با محوریت عاشورا انتخاب شده و باید بیشتر از قبل به فرهنگ بسیجی که فرهنگ ایثار است، توجه شود.

وی با اشاره به فرمایشات امام راحل و رهبر معظم انقلاب پیرامون بسیج بیان کرد: بسیج در این 33 ساله به روشنی درخشید و در دوران دفاع مقدس و بعد از آن در عرصه تولید علم، ورزش، فرهنگ و امروز در عرصه جنگ نرم بیش از گذشته نیز حضور دارد.

فتوحی با بیان اینکه بسیج امتداد عاشوراست، بیان داشت: بسیج مربوط به همه میدان‌ها و همه اقشار است و نمی‌توان بسیج را تنها تشکل نظامی و یا فرهنگی دانست چراکه در همه حوزه‌ها خدمتگزار مردم است.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با تشریح جزئیات برنامه‌های این سازمان برای هفته بسیج عنوان کرد: روزهای هفته بسیج به نام شهدای کربلا نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه نخستین روز بسیج به نام حضرت اباعبدالله الحسین و روز الگوی شجاعت بسیجی نامگذاری شده است، تصریح کرد: در این روز اجتماع بزرگ هیئت‌های مذهبی ویژه نونهالان عاشورایی، دیدار با ائمه جمعه در هر شهرستان و تجدید میثاق با ولایت تدارک دیده شده است.

فتوحی همچنین از برپایی و افتتاح نمایشگاه‌های فرهنگی هنری بسیج با موضوع بسیج و عاشورا در استان یزد خبر داد.

رئیس بسیج مستضعفان استان یزد افزود: روز دوم، روز قاسم بن الحسن الگوی نوجوانان بسیجی نامگذاری شده که در این روز همایش 13 ساله‌ها را برگزار خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه روز سوم روز حضرت علی اصغر به عنوان الگوی ایثار بسیجی نامگذاری شده است، اظهار داشت: در این روز همایش پیشکسوتان عاشورایی، عطر افشانی قبور شهدا، تجمع عظیم بسیج و عزاداری بر گلزار شهدا و مدیحه سرایی و قرائت زیارت عاشورا برگزار خواهد شد.

سردار فتوحی تصریح کرد: روز چهارم به عنوان روز حضرت علی اکبر الگوی جوانان منتظر بسیجی نامگذاری شده که در این روز اجتماع بزرگ جوانان در قالب همایش منتظران و نیز حضور در نماز جمعه برنامه‌ریزی شده است.

وی همچنین، چهارم آذرماه مصادف با تاسوعای حسینی را روز حضرت ابالفضل العباس و الگوی بصیرت ولایی بسیجی معرفی کرد و گفت: اجتماع و عزاداری هیئت‌های مذهبی عاشقان امام علی (ع)، با عنوان همایش ورزشکاران و قهرمانان و نیز حضور گسترده بسیجیان در عزاداری حضرت اباعبدالله (ع) تدارک دیده شده است.

وی همچنین اعلام کرد: در این روز نیز بیش از پنج عنوان برنامه در سطح استان برگزار خواهد شد.

فتوحی ادامه داد: پنجم آذر نیز به عنوان روز حضرت اباعبدالله الحسین و الگوی شهادت طلبی بسیجی نامگذاری شده است که در این روز اجتماع بزرگ بسیجیان عاشورایی و هیئت‌های مذهبی و اقامه نماز ظهر عاشورا برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2464/صا/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول