اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول تشکل‌های مذهبی شهرداری قزوین:

بصیرت عاشورایی در بین مردم زنده شود

خبرگزاری فارس: مسئول مرکز تشکل‌های مذهبی سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین گفت: بصیرت عاشورایی در بین مردم زنده شود.

بصیرت عاشورایی در بین مردم زنده شود

حمید شهبازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: مردم عزادار در ماه محرم باید در برپایی عزاداری‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی، پخش نذورات و ذبح گوسفند نکات بهداشتی، نظافتی و شهری را رعایت کنند تا این عزاداری‌ها با نظم و آرامش بیشتری در شهر برپا شوند.

این مقام مسئول با بیان اینکه مسئولان هیئت‌های مذهبی از سیستم صوتی متعارف در مراسم عزاداری‌ها استفاده کنند تا مزاحمت شهری برای شهروندان نداشته باشد، بیان کرد: آنان همچنین در هنگام حرکت دسته‌‌های عزاداری در معابر و خیابان‌ها از اختلاط خانم‌ها و آقایان و همچنین قمه‌زنی جلوگیری کنند.

مسئول مرکز تشکل‌های مذهبی سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین ادامه داد: مردم عزادار باید در هنگام حرکت دسته سینه‌زنی از پوشش مناسب شئون جامعه اسلامی استفاده کنند تا این دسته‌ها با حفظ رعایت اخلاقی و اسلامی برگزار شود.

شهبازی اضافه کرد: مردم عزادار در راستای ایجاد نظم و امنیت و همچنین جلوگیری از راه‌بندان و ترافیک با مأموران نیروی انتظامی همکاری کنند.

بصیرت عاشورایی در بین مردم زنده شود

وی با بیان اینکه مسئولان هیئت‌های مذهبی باید با بهره‌مندی از بیانات مقام معظم رهبری در مراسم‌ عزاداری بصیرت عاشورایی را زنده کنند، بیان کرد: آنان با تبیین جایگاه ولایت و ایجاد بینش سیاسی در بین آحاد مردم، بیان صحیح وقایع عاشورای حسینی و روشنگری مردم نسبت به خرافات و انحرافات می‌توانند در ارتقای این بصیرت نقش بسزایی را ایفا کنند.

مسئول مرکز تشکل‌های مذهبی سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: مسئولان هیئت‌های مذهبی ماه محرم را فرصت مناسب برای نهادینه کردن امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر بدانند و مزایای احیای این فریضه دینی را در جامعه برای عزادارن تبیین کنند.

این مقام مسئول یادآور شد: مسئولان هیئت‌های مذهبی در مراسم‌ عزاداری‌ امام حسین (ع) برای تبیین قیام عاشورا از روحانیون دعوت کنند تا اهداف امام حسین(ع) را در کربلا برای مردم عزادار بیان کنند.

برپایی نمایشگاه عکس با هدف کاهش مشکلات شهری

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه عکس نگاه پنهان با هدف کاهش مشکلات تنظیف شهری برپا شده است، اذعان کرد: این نمایشگاه در آستانه ماه محرم هم‌زمان با تشکیل تسهیلات محرم در نگارخانه فرهنگسرای بانو حضرت زهرا (س) برگزار شده است.

شهبازی با بیان اینکه نمایشگاه عکس نگاه پنهان معضلات شهری را پس از عزاداری دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی نشان می‌دهد، بیان کرد: علاقه‌مندان و عزاداران امام حسین (ع) با تماشای این نمایشگاه می‌توانند در کاهش این معضلات کمک مؤثری کنند تا نظافت شهر در این ایام بهتر حفظ شود.

مسئول مرکز تشکل‌های مذهبی سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین با اشاره به اینکه برخی از افراد در عزاداری‌ها آسیب‌هایی را در شهر به وجود می‌آورند، ابراز کرد: این افراد با بازدید از این نمایشگاه می‌توانند با معضلات شهری بیشتر آشنا شوند و در حفظ نظافت و بهداشت شهری مصمم‌تر باشند.

این مقام مسئول اشاره کرد: برخی از افراد پس از استفاده از ظروف یک‌بار مصرف نذورات، آنها را در کنار خیابان‌ها می‌گذارند و همچنین در هنگام ذبح گوسفند جلوی دسته‌های سینه‌زنی نکات نظافت و بهداشت شهری را رعایت نمی‌کنند که این امر موجب آلودگی و زشتی شهر در ماه محرم به ویژه در روزهای تاسوعا و عاشورا می‌شود.

وی ادامه داد: این معضلات در روزهای تاسوعا و عاشورا در سال‌های گذشته عکس‌برداری شده و با برپایی نمایشگاه عکس پنهان به معرض نمایش گذاشته می‌شود تا علاقه‌مندان و عزاداران امام حسین (ع)  بازدید کنند و با آشنایی این آسیب‌ها در کاهش آن کوشا باشند.

انتهای پیام/77009/خ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول