اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بیجار:

عاشورا پیام ایستادگی مسلمانان در برابر جریان ظلم بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه بیجار از قیام نهضت عاشورا به عنوان احیا کننده دین اسلام و ایستادگی مسلمانان در برابر ظلم و ستم دشمنان دین اسلام نام برد.

عاشورا پیام ایستادگی مسلمانان در برابر جریان ظلم بود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار حجت‌الاسلام ‌علی مرادی صبح امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان که در سالن جلسات فرمانداری تشکیل شد، اظهار کرد: مهم‌ترین درس و پیام عاشورا ایستادگی در برابر فشارها و خواسته‌های ظالمانه دشمن است.

 

وی با بیان اینکه درس نخست عاشورا حفظ دین و فداکاری در راه قرآن بود، اضافه کرد: ایستادگی و مقاومت در برابر  فشارها و خواسته‌های ظالمانه دشمنان مهم‌ترین درس عاشورا بود که با گذشت سال‌ها هنوز موجب قیام ملت‌ها در برابر حکومت‌های ظلم می‌شود.

 

وی بر برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسمات ماه محرم تاکید کرد و گفت: با توجه به شرایط فعلی کشورمان باید با برنامه‌ریزی مناسب، عزاداری‌های ماه‌ محرم به گونه‌ای برگزار شود که از این مجالس در راستای انسجام و استحکام هرچه بیشتر جامعه و نظام اسلامی و برملا کردن توطئه‌های دشمن حداکثر استفاده را برد.

 

مرادی تصریح کرد: مراسم‌های مذهبی به ویژه گرامیداشت و زنده نگاه‌داشتن یاد و نام امام حسین(ع) و شهدای کربلا خاری در چشم دشمنان اسلام است.

 

وی افزود: فلسفه قیام امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر بود و ما باید در راستای بسط و گسترش این فریضتین الهی در جامعه تلاش کنیم.

 

به گفته امام جمعه بیجار، عزاداری‌های امام حسین(ع) را نباید تنها به گریستن خلاصه کنیم، بلکه باید ایده و تفکر امام حسین(ع) که ستیز با ظلم و ظالمان بود را در دل این مراسمات تقویت و گسترش دهیم

 

مرادی در پایان تصریح کرد: امام حسین(ع) با قیام خود پیروزی همیشگی حق بر باطل را به اثبات رساند.

 

انتهای پیام/صا

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول