اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دانشجوی ممتاز و حافظ قرآن کریم:

حفظ قرآن کریم صرفا حفظ آیات آن نیست

خبرگزاری فارس: دانشجوی ممتاز و حافظ قرآن کریم گفت: ‌حفظ قرآن صرفا حفظ آیات آن نیست و به دنبال خود انوار، توفیقات و برکات بی‌مانندی می‌آورد.

حفظ قرآن کریم صرفا حفظ آیات آن نیست

زهرا اجتهادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران در خصوص فعالیت خود در زمینه قرآن گفت: با عنایت خداوند متعال و تشویق‌ها و حمایت‌های بی‌وقفه مادرم پس از فراگیری روخوانی و تجوید مقدماتی قرآن کریم در کودکی، حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم را آغاز کردم و پس از آن به حفظ قرآن از ابتدای آن پرداختم و چون در آن زمان کلاس‌های حفظ به شکل امروزی در شهرستان محروم الیگودرز (استان لرستان) وجود نداشت، کار حفظ خود را در منزل و به‌صورت تکرار با نوارهای ترتیل استاد پرهیزگار انجام می‌دادم و تنها اوقات فراغت خود را بدون هیچ تحمیل و اجباری به این کار اختصاص می‌دادم.

وی در ادامه اظهار داشت: همزمان با کار حفظ قرآن همواره در مسابقات دانش‌آموزی، دانشجویی و سایر مسابقات شرکت می‌کردم و با راهیابی به مراحل بالاتر از تجربه‌های اساتید و حافظان برتر استانی و کشوری بهره می‌بردم و تجربیات و آموخته‌هایم در این زمینه سال به سال افزون‌تر می‌شد و علی‌رغم محرومیتی که در شهرستان و استان وجود داشت و به فضل خداوند، برکت قرآن و تشویق‌های پدر و به‌ویژه مادر عزیزم توانستم در رشته‌های مختلف حفظ قرآن کریم با دانش‌آموزان و دانشجویان برتر کشور به رقابت بپردازم و حائز رتبه‌های برتر در سطح کشور شوم.

 

*حفظ آیات قرآن صرفا حفظ آیات آن نیست

زهرا اجتهادی در تشریح عنوان‌هایی که تاکنون در این زمینه کسب کرده است، گفت: تاکنون موفق به کسب عنوان‌های رتبه اول استان در حفظ پنج جزء در مسابقات اوقاف و امور خیریه سال 89، رتبه اول کشور در حفظ پنج جزء در مسابقات دانشجویی سال 88، رتبه سوم کشور در حفظ پنج جزء در مسابقات دانشجویی دانشگاه آزاد سال87 و اخیراً رتبه اول کشور در حفظ 10 جزء مسابقات دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 91 و رتبه سوم کشور در بیست و هفتمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویی در آبان 91 شده‌ام.

وی درباره اهمیت حفظ قرآن کریم افزود: حفظ قرآن کریم صرفا حفظ آیات آن نیست و به دنبال خود انوار، توفیقات و برکات بی‌مانندی می‌آورد که هرچه آیات بیشتری را در سینه جای دهید، نسبت به ادامه این راه و کسب معارف بی‌نظیر قرآن احساس عطش و ولع بیشتری پیدا خواهید کرد.

دانشجوی حافظ قرآن کریم در پاسخ به این سؤال که آیا حفظ قرآن کار مشکل و دشواری است، افزود: حفظ قرآن کریم هم سختی‌های خود را دارد با این تفاوت که در این کار خود قرآن و معصومین علیهم‌السلام عنایت ویژه‌ای دارند و تلاش و پشتکار در کنار توسل به این بزرگواران دشواری‌های آن را هموار می‌سازد.

زهرا اجتهادی درباره مدت زمان حفظ 10 جزء قرآن کریم ادامه داد: توفیق حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم و حفظ پنج جزء اول آن را در فاصله هفت تا 15 سالگی در اوقات فراغت کسب کردم، حفظ پنج جزء دوم را در فاصله 16 تا 18 سالگی به تدریج انجام دادم و پس از یک وقفه چهار ساله که حفظ جدید نداشتم اما تاکید به نگهداری محفوظات گذشته داشتم به حفظ پنج جزء سوم قرآن کریم پرداختم و در حال حاضر به علت مشغله درسی و کاری فراوان تنها به مرور و تثبیت محفوظات گذشته مشغولم.

وی در ارتباط با فواید حفظ قرآن کریم خاطرنشان کرد: حفظ قرآن کریم در درجه اول برکات معنوی بسیاری را برای انسان به ارمغان می‌آورد که نظیر ندارد، علاوه بر آن دربرخورد با اکثر اتفاقات زندگی روزمره، آیات قرآن مرتبط در ذهنش تداعی می‌شود و بیشتر به عظمت این معجزه بزرگ پی می‌برد. حفظ قرآن کریم در تقویت حافظه بسیار اثربخش است و علاوه بر برکات معنوی که دارد، انسان را از برکات مادی مخصوص به خود نیز بهره‌مند می‌کند.

 

*دوست داشتم رتبه بهتری کسب کنم

دانشجوی ممتاز و حافظ قرآن کریم با اشاره به تعداد شرکت‌کنندگان در این مسابقه گفت: در رشته حفظ 10 جزء قرآن کریم 16 نفر از برگزیدگان مسابقات سراسری قرآن دانشجویی مراکز مختلف از جمله وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه آزاد، دانشگاه پیام نور، دانشگاه جامع علمی کاربردی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان بسیج دانشجویی و ... دعوت شده بودند که بنده به نمایندگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این رشته شرکت کردم.

زهرا اجتهادی در ارتباط با میزان رضایتمندی خود از کسب رتبه سوم کشوری افزود: الحمدالله که به فضل خداوند و برکت قرآن با تمام مشغله کاری و درسی‌ام شرمنده دانشگاه قرآن و حدیث نشدم اما خیلی دوست داشتم می‌توانستم وقت بیشتری برای آمادگی این مسابقات قرار دهم و رتبه بهتری کسب کنم.

وی به ارزیابی برگزاری این مسابقات در کشور پرداخت و عنوان کرد: این مسابقات از سطح بسیار خوبی برخوردار است به طوری که رتبه‌های برتر مسابقات بین‌المللی و اوقاف هم در این جشنواره حضور پیدا می‌کنند و در واقع رقابتی است بین دانشجویان برتر کشور در زمینه حفظ و قرائت و مفاهیم قرآن کریم و اعتقاد بنده این است که حتی شرکت و راهیابی صرف هم به این جشنواره باعث کسب تجربیات ارزشمندی می‌شود که شاید هیچ وقت تکرار نشود.

دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه قرآن و حدیث، در ارتباط با برنامه‌های آینده خود خاطرنشان کرد: به دنبال فرصتی هستم تا بتوانم به یاری خداوند متعال و ائمه اطهار علیهم‌السلام حفظ قرآن را به اتمام برسانم و علاوه بر کسب معارف بی‌پایان قرآن، تجربیات خود را در اختیار دیگران قرار دهم.

انتهای پیام/خ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول