اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ارومیه

دومین کنگره ملی قرآن‌پژوهی و طب به کار خود پایان داد

خبرگزاری فارس: کنگره ملی قرآن‌پژوهی و طب، عصر امروز با معرفی مقالات برتر در حوزه سلامت و قرآن‌پژوهی در ارومیه به کار خود پایان داد.

دومین کنگره ملی قرآن‌پژوهی و طب به کار خود پایان داد

به گزارش خبرنگار فارس از ارومیه دومین کنگره ملی قرآن‌پژوهی و طب دانشگاه علوم پزشکی ارومیه از صبح روز سه‌شنبه با ارائه 300 مقاله و طرح مباحثی از قبیل آیات پزشکی استخراج شده از قرآن، احادیث پزشکی استخراج شده از منابع اسلامی، جایگاه طب اسلامی و قرآن و حدیث‌پژوهی آغاز شد.

از میان 300 مقاله ارسالی از سوی شرکت‌کنندگان 26 استان کشور به دبیرخانه این کنگره تعداد 179 مقاله از سوی اعضای هیئت علمی و حوزوی انتخاب و در طول همایش 35 مقاله به صورت سخنرانی و 142 مقاله به صورت پوستر ارائه شد.

در این کنگره سه روزه مقالاتی با عنوان‌های تاثیر آوای قرآن بر کاهش اضطراب و بهبود روند مراقبت و درمان، قوانین قصور پزشکی در قانون مجازات اسلامی، حقوق شهروندان در یک کشور اسلامی از دیدگاه قرآن و اسلام، تغذیه بانوان باردار از دیدگاه قرآن کریم و همسران نمونه از دیدگاه قرآن ارائه شد.

همچنین مقالاتی از قبیل شیر مادر حق اخلاقی فراموش شده در رحم جایگزین، رحم جایگزین از منظر قرآن و روایات، ارتقای سلامت روان با استفاده از تعالیم روانشناختی اسلام (براساس سیره نبوی) در مقابل مکاتب روانشناختی غربی، قرآن بهداشت روان، اندیشه و فکر، اسلام و بهداشت محیط، ژنتیک از دیدگاه قرآن کریم و بررسی تاثیرات متقابل انسان و محیط زیست بر یکدیگر در قرآن و متون اسلامی مورد بررسی قرار گرفت.

در این کنگره همچنین مباحثی از قبیل آیات پزشکی استخراج شده از قرآن، احادیث پزشکی استخراج شده از منابع اسلامی، جایگاه طب اسلامی، قرآن و حدیث‌پژوهی، جایگاه سبک زندگی اسلامی و قرآن‌پژوهی، علوم انسانی مرتبط با طب و قرآن، تولید و توسعه علم از نگاه قرآن (توسعه قرآنی علم)، استخراج علوم بنیادی و کاربردی پزشکی از قرآن و جامعه اسلامی و قرآن به عنوان محورهای اصلی در نظر گرفته شده است.

براساس این گزارش مروری بر برخی موارد تطبیقی دانش طب سنتی ایران با دانش پزشکی کلاسیک، نقش دین در کاهش آسیب‌های روانی پس از بلایا، کتاب درمانی با قرآن کریم، رعایت اصول بهداشتی در تغذیه از منظر قرآن کریم و استبرق (کالوتروپیس) گیاه درمانگر قرآنی از جمله مقالاتی است که در سومین روز برگزاری این کنگره قرآنی ارائه شد.

دومین همایش ملی قرآن‌‌پژوهی و طب از 23 آبا‌ن‌ ماه به مدت سه روز توسط دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در محل آمفی تئاتر مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد.

لازم به ذکر است دومین همایش ملی قرآن‌‌پژوهی و طب دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، عصر امروز طی برگزاری مراسم اختتامیه با حضور مسئولان و صاحبان آثار ارسالی که در محل سالن آمفی تئاتر بیمارستان امام خمینی (ره) برگزار شد، به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/61008/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول